זכויות יוצרים

ה"טבע" יוכר כ"אמן" ויקבל תמלוגים לשימור הסביבה

יוזמה חדשה תכיר בטבע כאמן רשמי בפלטפורמות ה-streaming הגדולות, כמו Spotify ו-Apple Music. אמנים שמשתמשים בצלילים ובהקלטות מן הטבע יוכלו מעתה לבחור לרשום את ה"טבע" כאמן מומלץ - וחלק מרווחיהם יועברו למטרות הקשורות לשמירה על הסביבה. היוזמה, שנקראת Sounds Right, היא פרי יוזמתו של מוזיאון האו"ם - UN Live, שמקווה שהיא תגייס 40 מיליון דולר בארבע השנים הראשונות שלה.

אמנים שנרתמו ליוזמה ונתנו קרדיט ...

בינה מלאכותית

ה-NY Times שכר האקר שביצע מניפולציות בתוצאות, טוענת OpenAI

הניו-יורק טיימס שכר האקר שבעזרת עשרות אלפי ניסיונות וצירופים הפיק ממוצרי OpenAI תוצאות התומכות בטענות העיתון בתביעה נגדה. כך טוענת OpenAI בבקשה שהגישה לדחות חלק מהטענות בתביעת זכויות היוצרים של הניו-יורק טיימס נגדה. לטענת התביעה, OpenAI  העתיקה שלא כדין מיליוני מאמרים מהעיתון לצורך אימון ה- ,GPT המודל המניע את  . ChaGPT

לדברי OpenAI, ההאקר הצליח להפיק את התוצאות המעידות ...

בינה מלאכותית

מפתח מכונת AI ממשיך לתבוע זכויות בתמונה שיצרה המכונה

סטיבן ת'אלר מתקדם במעלה הערכאות בארה"ב על מנת לזכות בהכרת זכויות יוצרים ביצירה שחולל כלי הבינה המלאכותית שהוא יצר. בקיץ הקודם פסק בית משפט פדרלי בארה"ב כי בלא מחבר אנושי, יצירה שחוללה בינה מלאכותית לא מוגנת בזכויות יוצרים. בכך אימץ בית המשפט הפדרלי המחוזי את עמדת משרד זכויות היוצרים בארה"ב, שסירב פעם אחר פעם לרשום את הזכויות על היצירה.

ת'אלר לא ...

בינה מלאכותית

הודו מגנה על יצירות בינה מלאכותית

השיטה הנקוטה בהודו להגנה על קניין רוחני מאפשרת הגנה טובה על יצירות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית, ואין צורך לשם כך ביצירת קטגוריה נפרדת להגנה על AI. דיני זכויות היוצרים והפטנטים הקיימים מספיקים לשם זה. כך מסר שר הסחר והתעשייה ההודי בכתב לבית העליון של הפרלמנט ההודי.

לדברי השר, חוק הזכויות היוצרים ההודי משנת 1957 מעניק לבעלי זכויות יוצרים זכויות ...

בינה מלאכותית

לא מצחיק: עוד מכה למאבק של שרה סילברמן בבינה מלאכותית

שופט בית המשפט הפדרלי בקליפורניה נענה למרבית בקשת OpenAI לדחות את טענות התביעה שהגישו נגדה הקומיקאית שרה סילברמן, מייקל שייבון וסופרים נוספים. מדובר בשתי תביעות שממבקשות הכרה כתובענות ייצוגיות ואוחדו להליך אחד. התביעות עוסקות בהפרה נטענת של זכויות יוצרים בספרים שכתבו התובעים ושימשו לאימון מודל בינה המלאכותית GPT.

לטענת התובעים,  OpenAI השתמשה, העתיקה והפיצה את יצירותיהם לאימון המודל ...

בינה מלאכותית

ארה"ב: הצעת חוק לשקיפות ביצירות המשמשות ללמידת בינה מלאכותית

מפתחי כלי בינה מלאכותית יידרשו להגיש למשרד זכויות היוצרים האמריקני רשימה של כל היצירות המוגנות בזכויות יוצרים ששימשו לאימון או התאמה של מודל הבינה המלאכותית. כך לפי הצעת חוק חדשה שהונחה על שולחן הקונגרס. את רשימת היצירות תהיה חובה להגיש עד 30 יום לפני שכלי הבינה המלאכותית מוצע לשימוש בקרב צרכנים. הרשימות המוגשות למשרד זכויות היוצרים תתפרסמנה בפומבי.

הצעת החוק ...

אחריות ספקים

ספרד: צו זמני לחסימת טלגרם

בית המשפט הגבוה בספרד הורה בצו זמני על חסימת שירותי טלגרם במדינה, החל מהיום. הצו ניתן לבקשת שירותי המדיה הגדולים במדינה שהלינו שהשירות מאפשר למשתמשיו לשתף באופן פיראטי תכנים מוגנים בזכויות יוצרים. הצו ניתן באופן זמני כדי לאפשר לבחון את הטענות נגד טלגרם, שאחזיתה בשוק בספרד מגיעה לכ-20% מתושבי המדינה. מקור: רויטרס.