אפל

NSO לא הצליחה להעביר לישראל את תביעת אפל

אפל זכתה בהישג משפטי משמעותי נגד קבוצת NSO, החברה הישראלית שמאחורי תוכנת הריגול פגסוס. שופט מחוזי בקליפורניה דחה את בקשת NSO לסלק את תביעת אפל ולהעביר את המשפט לישראל. התביעה, שאפל הגישה בנובמבר 2021, טוענת כי פגסוס של NSO משמש לריגול אחר משתמשי אפל, כולל פעילים פוליטיים ואזרחיים ועיתונאים.

בית המשפט קבע כי נטלי העדויות והבאת הראיות מתפלגים באופן שווה ...

סדר דין פלילי

פרשת "טלגראס" מציפה את שאלת חוקיות החיפוש בשירותי ענן

האתר Mako (דניאל דולב) מדווח כי פרשת "טלגראס", שעניינה ברשת סחר בסמים באמצעות שירות המסרים "טלגרם", הציפה שאלה משפטית מרתקת של חוקיות החיפוש של רשויות החקירה בשירותי ענן (שעליהם נשמר מידע של חלק מהחשודים). לפי הדיווח, החיפוש נעשה ללא אישורן של המדינות ששרתי השירותים נמצאים בתחומן, ומבלי ליידע אותן. Mako מדווח בנוסף כי בשל החשש לפגיעה בריבונותן של מדינות זרות, נדרש ...

סדר דין פלילי

כתב אישום (בכפוף לשימוע) נגד יועצי נתניהו לאחר שהעליון הכשיר את החיפוש במכשיריהם הניידים

פרקליטות המדינה הודיעה לשלושת יועציו של ראש הממשלה נתניהו - יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן - כי המדינה שוקלת להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע. לשלושה מיוחסת עבירה לכאורה של הטרדה בנסיבות מחמירות של עד המדינה בתיק 4,000, שלמה פילבר. נטען כי עת שהשלושה פעלו במטה הבחירות של הליכוד בשנת 2019, הם לכאורה הטרידו את עד המדינה שעה ששלחו ניידת ...

סדר דין פלילי

הממשלה רוצה להאריך את הסדר הקורונה לדיוני מעצר בהיוועדות חזותית

משרד המשפטים והמשרד לביטחון הפנים פרסמו להערות הציבור את טיוטת צו להארכת תוקפו של חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש, התשפ"ב-2022 - שנועד להאריך בשישה חודשים נוספים את החוק המסדיר את השתתפותם של עצורים ואסירים בדיונים בעניינם בבית המשפט, בהיוועדות חזותית (Video Conference), במהלך מגיפת הקורונה.

החוק נחקק בחודש אוגוסט 2020 ונועד ...

סדר דין פלילי

העליון הכשיר חיפוש בטלפונים סלולריים גם אם החל באופן לא חוקי

למרות שהחיפוש הראשוני בטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה בוצע בניגוד לדין וללא צו שיפוטי, מכלול השיקולים מוליך למסקנה כי הפגם אינו מצדיק את דחיית הבקשות לחיפוש. כך קבע היום בית המשפט העליון בדיון נוסף שנערך בעניינם של יועצי נתניהו, אוריך וגולן, אשר המשטרה תפסה את המכשירים הניידים שלהם במסגרת חקירה על הטרדת עד המדינה בפרשת 4000, שלמה פילבר.

בית ...

בינה מלאכותית

בינה מלאכותית תחזה תוצאות תיקים בפרקליטות המדינה

הפרקליטות מבקשת לאמץ בשנים הקרובות מערכת טכנולוגית חכמה המבוססת על בינה מלאכותית על מנת שתחזה סיכויי הצלחה בתיקים.

הבינה המלאכותית תחזה את סיכויי ההצלחה בתיק לאחר שפרקליט יזין את פרטיו למערכת. התוכנה צפויה לחזות גם את משך זמן הטיפול בתיק, תוצאות התיק ופרטים נוספים הרלוונטיים לפרקליטות.

לפי גורמים במשרד המשפטים, המערכת צפויה לשמש תחילה את החטיבה האזרחית ולאחר מכן לשמש ...

בינה מלאכותית

איומים בתביעה הרתיעו ייעוץ משפטי מבוסס AI

חברה שהתכוונה להפעיל שירות משפטי מבוסס בינה מלאכותית, חזרה בה מכוונתה. לטענת ג'ושוע בראודר, מנכ"ל הסטארט-אפ DoNotPay, הסיבה היא חקירות מטעם לשכות עורכי הדין בארה"ב, איומים בתביעה אזרחית ופלילית, ואף מאסר בפועל של עד 6 חודשים בכלא.

DoNotPay הייתה אמורה לאפשר למשתמשים שמערערים על דוחות תנועה להשתמש בטיעונים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית בבית המשפט. כדי להשתמש בתוכנה, שהסתמכה על מספר מחוללי טקסט של ...