חשיפת גולשים

המלצות תוכן של אאוטבריין הן תעמולת בחירות ויש לחשוף מי הזמין אותן

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, קבע אתמול כי המלצות תוכן שפרסמה חברת Outbrain ביישומון של עיתון "הארץ" הן תעמולת בחירות. לפיכך הורה השופט פוגלמן לאאוטבריין למסור לעותרת, רשימת ימינה, את פרטיו של הגורם שהזמין ומימן את הפרסום. רשימת ימינה הגישה את העתירה לפי סעיף 17ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט–1959, ועתרה לזיהוי האחראי להמלצות התוכן שלחיצה ...

חשיפת גולשים

למרות ההבטחות: גוגל אוספת נתוני מיקום מאפליקציות מעקב לקורונה

כשגוגל ואפל השיקו טכנולוגיה לניטור קירבה בין חולי קורונה למי שבאו איתם במגע, הן הצהירו שהטכנולוגיה מעוצבת לפרטיות. אולם מתברר שמשתמשי האפליקציה במערכת ההפעלה של אנדרואיד נדרשים להפעיל את איתור המיקום שלהם (GPS) כתנאי לשימוש בה.

זה לא מה שאמרו לנו בהתחלה: אפל וגוגל, שפיתחו סטנדרט לניטור-קירבה מבוסס בלוטות', הרי הודיעו שלא יהיה צורך לשתף עם הרשויות מידע על מיקום המשתמשים. למעשה, שירותי בריאות של מדינות ...

חשיפת גולשים

תב"כ 18/24 רשימת ימינה נ' אאוטבריין ישראל בע"מ ואח'

המלצות תוכן של אאוטבריין הן תעמולת בחירות (החלטה, ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן): 

העובדות: עתירה לפי סעיף 17ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי"ט–1959, לזיהוי האחראי ל"קידום ממומן" ברשת. בעתירה נטען כי ביישומון "הארץ" התפרסמו 2 "המלצות תוכן", שסומנו במילה "ממומן", שבתחתיתן צוין “Recommended by Outbrain”, שעסקו בחה"כ בנט. לחיצה על ההמלצות הובילה לכתבות באתרים שונים העוסקים בחה"כ בנט, יו"ר ...

חשיפת גולשים

ארה"ב: הבולשת לא נדרשת לצו חיפוש להשגת פרטי חשבון ביטקוין

לבעל חשבון ביטקוין אין ציפיה סבירה לפרטיות חשבונו המתנהל בזירת מסחר ולפרטיות המידע הנגיש באופן פומבי במנגנון הבלוקצ'יין התומך במסחר בביטקוין. רשות חוקרת המבקשת להשיג את פרטי בעל חשבון הביטקוין מזירת המסחר ונתונים ממנגנון הבלוקצ'יין הפומבי לא נדרשת לצו חיפוש שיפוטי שבו עליה לשכנע את בית המשפט בקיומה של עילה סבירה כי בעל החשבון עבר עבירה. כך פסק לאחרונה בית ...

אחריות ספקים

ת"א 332-12-17 אופנר ואח' נ' פלאפון תקשורת בע"מ ואח'

חברות הסלולר אינן אחראיות להודעות אנונימיות לשיווק הלוואות (החלטה, שלום ת"א, השופטת אילה גזית):

העובדות: התובעים הגישו תביעה נגד חמשת הנתבעות, חברות סלולר, בגין הודעות SMS פרסומיות שנשלחו לתובעים על-ידי מפרסמים אנונימיים, ללא הסכמת התובעים ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התובעים טענו כי הנתבעות סייעו למשגר ההודעות בביצוע העוולה ולפיכך חלים דיני האחריות המשותפת. הנתבעות הגישו ...

חופש הביטוי

ת"א 14234-10-17 קי.אס.פי. מחשבים (2002) בע"מ ואח' נ' ארד ואח'

רשת KSP הוכיחה בראיות נסיבתיות כי הנתבע עומד מאחורי פרופיל הפייסבוק הפיקטיבי (פסק-דין, שלום חיפה, השופט אמיר סלאמה):

העובדות: תביעת לשון הרע שהגישו התובעות, קבוצת חברות העוסקות בממכר מחשבים וציוד אלקטרוני, בשל פרסום משמיץ באינטרנט אותו הן ייחסו לנתבע. טענת ההגנה היחידה שהעלה הנתבע היתה כי אין לו קשר לפרסום. הפרסום הופיע בדף פייסבוק של המשתמשת "ליזי הראל" (נטען כי מדובר ...

חשיפת גולשים

תב"כ 4/24 רז ואח' נ' ביטאיט בע"מ ואח'

המסרונים שנשלחו לעותרים אינם עולים כדי הפרעה לתעמולה (החלטה, ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן):

העובדות: עתירה לצו מניעה לפי סעיף 17ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959. עניין העתירה במסרונים שששלחו המשיבים 3-4 לעותרים באמצעות מערכותיהן של המשיבות 1-2. העותרים טענו כי מדובר בהודעות תעמולה שנשלחו שלא כדין כיוון שלא צוינו בהן פרטי השולח. העותרים ביקשו, בין היתר, להורות למשיבות ...