ספאם ודואל

מאגר "אל תתקשרו אלי" נסגר זמנית בשל מחסור בתקציב

האתר Ynet (מירב קריסטל) מדווח כי מאגר "אל תתקשר אלי" נסגר זמנית, בשל היעדר תקציב להפעלתו. לפי הדיווח, אתר האינטרנט של המאגר עדיין מאפשר לצרכנים להזין את מספרי הטלפון שלהם למאגר, אך עבור גורמים מסחריים ("עוסק" לפי חוק הגנת הצרכן), המעוניינים לברר לאיזה מספרי טלפון אסור להתקשר לצרכים שיווקיים, מושבתת הגישה בשלב זה.

law.co.il מזכיר כי בשנת 2020 הכנסת אישרה את תיקון ...

אחריות ספקים

ארה"ב החזירה את כללי ניטרליות הרשת

נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (Federal Communications Commission - FCC) החליטה אתמול ברוב דעות להתקין חזרה את הכללים להבטחת ניטרליות בתעבורת האינטרנט. ההחלטה מגיעה מספר שנים לאחר שהנציבות, בתקופת הנשיא לשעבר טראמפ, החליטה על ביטול של הכללים שהתקינה הנציבות בתקופת כהונתו של הנשיא אובמה.

הכללים המקוריים (משנת 2015), שדומים להם הונהגו גם בארץ, נועדו לחייב ספקיות גישה לרשת לנהוג באופן שווה ...

פרטיות וסייבר

תמונת מצב מעודדת של שוק התקשורת בישראל בתחום הפרטיות

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה את דו"ח ממצאי ביקורת הרוחב שערכה בקרב 34 גופים בשוק התקשורת הישראלי. הגורמים שנבדקו כוללים מגוון נותני שירותים, לרבות ספקי תקשורת סלולרית, ספקי שירותי תקשורת קווית פנים ארצית, ספקי שירותי תקשורת אינטרנט, ועוד. הרשות הדגישה כי אחד המאפיינים הייחודיים של מגזר התקשורת בהיבט של סיכון לפרטיות, הוא איסוף והחזקה של מאגרי מידע עצומים ורגישים, כגון מאגר נתוני ...

חופש הביטוי

פלורידה: מדיה חברתית אסורה לילדים מתחת לגיל 14

מושל פלורידה, רון דה סנטיס, חתם על חוק האוסר על ילדים מתחת לגיל 14 להצטרף לפלטפורמות מדיה חברתית במדינה כדוות פייסבוק, טיקטוק וכדומה. בנוסף, ילדים שמלאו להם 14 או 15 יצטרכו לקבל את הסכמת ההורים לפני שיוכלו להצטרף לרשתות חברתיות.

החוק אף מחייב חברות מדיה חברתית למחוק חשבונות קיימים של משתמשים מתחת לגיל 14. חברות שלא יעמדו בכך עשויות להיתבע ...

אחריות ספקים

ספרד: צו זמני לחסימת טלגרם

בית המשפט הגבוה בספרד הורה בצו זמני על חסימת שירותי טלגרם במדינה, החל מהיום. הצו ניתן לבקשת שירותי המדיה הגדולים במדינה שהלינו שהשירות מאפשר למשתמשיו לשתף באופן פיראטי תכנים מוגנים בזכויות יוצרים. הצו ניתן באופן זמני כדי לאפשר לבחון את הטענות נגד טלגרם, שאחזיתה בשוק בספרד מגיעה לכ-20% מתושבי המדינה. מקור: רויטרס.

בינה מלאכותית

ארה"ב: כללים על שימוש ב-AI בשיחות והודעות טקסט

נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (Federal Communications Commission - FCC) פרסמה הצעה יחת הודעות וביצוע שיחות הנוצרות על ידי בינה מלאכותית (AI) ללא הסכמה מפורשת ומראש של הנמענים. המתווה פורסם להערות הציבור במטרה להבטיח שקיפות, וכן להגן על הציבור בכלל, ועל קהל הצרכנים בפרט, מפני שימוש לרעה בטכנולוגיית AI. הוא גם נועד למנוע פעולות הונאה, חיקויים ומסירת מידע מוטעה.

הנציבות מגדירה ...

חופש הביטוי

מייסד וויקיליקס שוחרר ושב לאוסטרליה

לאחר 14 שנים של מאבק משפטי, מתוכם 62 חודשים בכלא מאובטח בלונדון, מייסד אתר וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', שוחרר ושב חזרה לאוסטרליה, במסגרת הסכם הטיעון שנחתם עמו. אסאנג' הגיע היום לאולם בית המשפט בארה"ב באיי מריאנה הצפוניים (הממוקמים כ-6,000 ק"מ מערבית להוואי), והודה באשמה בקשירת קשר שלא כדין להשגת והפצת מידע מסווג על תפקידו, באחת מהדלפות המידע הגדולות ביותר של חומר מסווג בתולדות צבא ארה"ב.

אסאנג' אמר במשפט ...