קנדה: שימוש באימוג'י 👍 תקף כמו חתימה על חוזה

אולי יעניין אותך גם

חקלאי ייאלץ לשלם 82,000 דולר קנדי אחרי ששלח איומוג'י של אגודל מורם (👍) לתמונה של חוזה, אך לא פעל לפיו - כך פסק שופט בבית המשפט בססקצ'ואן, קנדה. לפי השופט, האימוג'י תקף בדיוק כמו חתימה, ובתי המשפט צריכים להסתגל "למציאות החדשה" של התקשורת בין אנשים.

התובע, קנט מיקלבורו, שוחח בטלפון עם הנתבע, כריס אכטר, ביקש לרכוש ממנו פשתן, שלח לו תמונה של חוזה לרכישת פשתן בין רוכש לחקלאי, וביקש מהנתבע לאשרו בהודעה. הנתבע הגיב לבקשת האישור באימוג'י של אגודל מורם, אך לא סיפק את הסחורה במועד, בזמן שמחירי היבול עלו. הצדדים חלקו על משמעות האימוג'י - התובע הצביע על חוזים קודמים שאושרו בהודעת טקסט, בעוד הנתבע טען שהוא רק אישר את קבלת החוזה ולא הסכים לתוכנו.

השופט, טימותי קין, שבשלב מסוים השתמש בהגדרה dictionary.com, הלין על כך שהמקרה הוביל את הצדדים לחפש רחוק אחר מקרים דומים של פרשנות האימוג'י, כמו מקרים בניו יורק, מספר בתי משפט בקנדה ואף ישראל. השופט קבע "שלמרות שהאימוג'י הוא אמצעי לא מסורתי לחתימה על מסמך, בנסיבות אלה זו הייתה דרך תקפה להעביר את שתי המטרות של החתימה"."השופט גם דחה חששות "מפתיחת את שערי המבול" לפרשנויות חדשות של אימוג'ים אחרים, כולל 'חבטה באגרוף' ו'לחיצת יד', כיוון שהוא "לא יכול (וגם לא צריך) לנסות לבלום את גל הטכנולוגיה והשימוש הנפוץ באימוג'י". מקור: The Guardian (מאת: ליילנד צ'קו)