אפל לא תחזיר את פורטנייט לחנות האפליקציות עד למיצוי ההליכים נגד אפיק

אולי יעניין אותך גם

חברת אפל לא תחזיר את המשחק הפופולארי פורטנייט לחנות האפליקציות שלה עד למיצוי ההליכים המשפטיים נגד חברת אפיק (Epic), מפתחת המשחק. 

במכתב שנשלח מטעם אפל בתגובה לבקשתה של אפיק להחזיר את המשחק לחנות האפליקציות, ופורסם בטוויטר על ידי מנכ"ל אפיק, טים סוויני, נכתב כי אפל "הפעילה את שיקול דעתה שלא להחזיר לתוקף את חשבון המפתח של אפיק בשלב זה". כמו כן נכתב כי אפל לא תשקול בקשות נוספות מצד אפיק עד שפסק הדין של בית המשפט המחוזי יהפוף לחלוט. סוויני ציין כי ההליכים עשויים להימשך מספר שנים.

זהו שלב נוסף במאבק המשפטי בין החברות  שהחל כזכור בחודש אוגוסט בשנה שעברה כשאפל הסירה את פורטנייט מחנות האפליקציות שלה לאחר שאפיק הטמיעה במשחק מערכת תשלומים עצמאית שנועדה לעקוף את מערכת התשלומים של חנות האפליקציות ובכך להימנע מתשלום עמלה בשיעור של 30% לאפל על כל תשלום שמתבצע דרך המערכת, בהתאם לתנאי השימוש של אפל. בתגובה הגישה Epic תביעה נגד אפל שדרשה להחזיר את המשחק לחנות האפליקציות, אך נדחתה.

חברת Epic הגישה תביעה נוספת נגד אפל בטענה לניצול לרעה של כוחה בשוק, ובתחילת החודש קבע בית המשפט בפסק דין דרמטי כי אפל חייבת לאפשר למפתחים סליקת תשלומים מחוץ למערכת הפנימית של חנות האפליקציות. עם זאת, בית המשפט הבהיר כי ממצאיו לא מאפשרים לו להכריז על אפל כמונופולין בשוק התשלומים למשחקי סמארטפון לפי דיני התחרות הפדרליים או המדינתיים. בנוסף, קבע בית המשפט כי אפל היתה רשאית לפי שיקול דעתה להורות על ביטול הסכם תנאי השימוש למפתחים בינה לבין אפיק. אפיק ערערה על פסק הדין. (מקור: CNN Business, מאת: יישי איינגר).