אפיק נגד אפל בתביעה שניה: 'מנצלת את כוחה לנקום בנו'

אולי יעניין אותך גם

חברת המשחקים המקוונים EPIC, מפתחת המשחק פורטנייט (Fortnite), הגישה תביעה נגד אפל בטענה כי אפל מנצלת את כוחה על מנת לכפות את תנאיה על החברה.

אפיק, שבימים אלה מנהלת תביעה נוספת נגד אפל בגין החלטה של האחרונה להסיר את המשחק פורטנייט מחנות האפליקציות של החברה, התבשרה על ידי אפל כי החל מה- 28 באוגוסט חשבונות המפתחים של אפיק יבוטלו וישלל מהחברה גם הרישיון לשימוש בכלי הפיתוח של אפל.

הסכסוך בין החברות החל כאשר אפיק מצאה דרך לעקוף את הדרישה לתשלום 30% מרווחי האפליקציות המוצגות בחנות האפליקציות של אפל וגוגל. בעקבות כך שתי החברות הורידו את משחק פורטנייט מחנויות האפליקציות שלהן ואפיק תבעה את שתיהן. לטענתה של אפיק, הוראת אפל כי לא תוכל לעשות שימוש בכלי הפיתוח של החברה היא פעולת נקם של החברה בגין התביעה. אפיק טוענת גם שאפל מנצלת את כוחה על מנת לכפות על אפיק שלא לפתח כלים שהיא מציעה לצדדים שלישיים, כדי שלא תתחרה בכלים דומים שאפל מפתחת.

בעוד שאפיק טוענת שפעולות אפל עלולות לגרום לה נזק בלתי הפיך, אפל מצידה הגיבה כי אפיק הפרה את תנאי השימוש של החברה שלהם נתנה את הסכמתה כאשר החלה לפעול באפסטור.

תביעות EPIC מתווספות לחקירה המתנהלת בימים אלה נגד אפל על ידי נציבות האיחוד האירופי בגין הפרת דיני התחרות באיחוד ולטענות דומות אשר נשמעו לאחרונה נגד אפל על ידי חברות נוספות, ביניהן טלגרם וספוטיפיי, לפיהן אפל מנצלת לרעה את מעמדה במונופול. מקור: Engadget (מאת: ניקול לי)