אפיק מבקשת מבית משפט להחזיר את פורטנייט לאפסטור

חברת המשחקים אפיק, מפתחת המשחק הפופולרי פורטנייט (Fortnite) הגישה בקשה לצו מניעה נגד אפל שהסירה את המשחק מחנות האפליקציות שלה. 

נזכיר כי הסכסוך בין החברות החל כאשר אפיק מחתה בפומבי על דרישתה הגורפת של אפל ממפתחי אפליקציות המוצגות באפסטור לשלם לחברה 30% מהכנסות האפליקציות. החברה לא הסתפקה במילים אלא גם יצרה מעקף למנגנון התשלומים של אפל. בעקבות כך אפל הסירה את פורטנייט מחנות האפליקציות שלה ואפיק הגישה מיידית תביעה לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה.

לאחר הגשת התביעה הודיעה אפל לאפיק כי בכוונתה לבטל את חשבונות המפתחים של אפיק ולשלול מהחברה גם הרישיון לשימוש בכלי הפיתוח של אפל עצמה. אפיק עתרה לבית המשפט גם נגד החלטה זו. בית המשפט קבע כי כי אפל רשאית להסיר מחנות האפליקציות שלה את המשחק בשל הפרת תנאי השימוש של האפסטור, אולם אינה רשאית לבטל את רישיונות אפיק להשתמש בכלי הפיתוח של אפל או לבטל את השימוש בכלי הפיתוח של אפיק כדי שלא לפגוע בצדדים שלישיים שמשתמשים בו.

כעת אפיק הגישה לבית המשפט בקליפורניה בקשה לצו מניעה נגד אפל בטענה כי הורדת המשחר פורטנייט תגרום לאפיק נזק חמור ובלתי הפיך וכי אפל מנצלת את מעמדה כמונופול.

אפל מסרה כי תסכים להחזיר את פורטנייט לחנות האפליקציות רק אם אפיק תבטל את האפשרות לעקוף את מנגנון התשלום לאפל אולם אפיק סירבה לעשות כן. מקור: Reuters (מאת: קנישקה סינג; עורך: רוס ראסל).