אפל נגד אפיק: ביהמ"ש בקליפורניה דחה את טענות אפל

אולי יעניין אותך גם

בית משפט בקליפורניה, ארה"ב, דחה את טענות של אפל כי אפיק ביצעה עוולות נזיקיות נגדה בכך שעקפה את מנגנון התשלומים לאפל. המחלוקת העמוקה בין החברות החל בעקבות מחאתה של אפיק על מנגנון התשלומים של אפל (לפיו מפתחי אפליקציות המוצגות באפסטור נדרשים לשלם לאפל 30% מהכנסות האפליקציה).

אפיק עקפה את מנגנון התשלומים ואפשרה למשתמשי פורטנייט לבצע רכישות במשחק מבלי שתידרש לשלם לאפל את חלקה בהכנסות האפליקציה לפי תנאי האפסטור. בעקבות זאת, אפל הסירה את פורטנייט מחנות האפליקציות ואפיק הגישה תביעה מיידית לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה.

זמן קצר לאחר הגשת התביעה הודיעה אפל לאפיק כי בכוונתה לבטל את חשבונות המפתחים של אפיק ולשלול מהחברה גם את הרישיון לשימוש בכלי הפיתוח שפיתחה - Unreal Engine - בו משתמשים מפתחים רבים. אפיק עתרה על כך לבית המשפט וזה קבע כי כי אפל רשאית להסיר מחנות האפליקציות שלה את המשחק בשל הפרת תנאי השימוש באפסטור, אולם אינה רשאית לבטל את רישיונות אפיק להשתמש בכלי הפיתוח של אפל או לבטל את השימוש בכלי הפיתוח של אפיק כדי שלא לפגוע בצדדים שלישיים.

בעקבות זאת אפיק הגישה בקשה לצו מניעה נגד אפל בו טענה כי הורדת המשחק תגרום לאפיק נזק בלתי הפיך ודורשת כי אפל תחזיר את המשחק לאפסטור, אולם בקשה זו נדחתה ע"י בית המשפט שקבע כי אפל אינה מחויבת להשיב את פורטנייט לאפסטור מאחר ואפיק הפרה את ההסכם עימה באופן מודע.

כעת דן בית המשפט בבקשתה של אפיק למחוק את עילות התביעה הנזיקיות להן טענה אפל, לפיהן בפעולותיה של אפיק יש משום עוולות נזיקיות של גזל (conversion) והפרעה מכוונת להשגת יתרון כלכלי (intentional interference with prospective economic advantage) לפי הדין במדינת קליפורניה.

בית המשפט קיבל את בקשת אפיק וביטל את עילות התביעה הנזיקיות להן טענה אפל. בית המשפט הסביר כי מדובר בסכסוך שעניינו הפרת חוזה מצד אחד וטענות להפרת דיני התחרות מצד שני בלבד וכי אינו רואה כיצד מעשיה של אפיק מקימים עילת תביעה עצמאית במנותק מהפרת תנאי השימוש באפסטור. מקור: Reuters (מאת: ברגב אכריה וסטיבן נליס).