יצרנית פורטנייט בקרב ראש בראש עם אפל

אפל הסירה הבקר מחנות האפליקציות שלה את המשחק הפופולרי Fortnite, זאת לאחר שחברת Epic Games המפעילה את המשחק, הפרה בהפגנתיות את תנאי השימוש של החנות. שעות קלות לאחר מכן המשחק הוסר גם מחנות האפליקציות של גוגל. כתגובה לכך, Epic הגישו תביעה שהוכנה מבעוד מועד בטענה ש"אפל מנצלת את כוחה העצום כדי לשמר את המונופול בשוק עיבוד התשלומים באפליקציות", ובנוסף פרסמה סרטון מחאה המזכיר במתכוון את תשדיר הפרסומת המפורסם של אפל למקינטוש מ-1984.

יום קודם לכן Epic הטמיעה בגרסת ה-iOS והאנדרויד של המשחק, מערכת תשלומים עצמאית באמצעותה "עקפו" את אמצעי הרכישה המקובל המתבצע בחנויות האפליקציות (inapp purchase). כך התחמקו מתשלום העמלה המוסכם בתנאי השימוש למפתחים בשיעור של 30 אחוז. מערכת התשלומים העצמאית של Epic מציעה מוצרים זהים במחירים זולים יותר. כך לדוגמה מוצר שעלותו בחנות של אפל כ-10$, יעלה ברכישה ישירה 8$. לטענת Epic, הצרכן ולא החברה, הוא שנהנה מהעלות הנחסכת. 

בסרטון שפורסם כתגובה להסרת המשחק מאשימה Epic את אפל בכך שהיא "חוסמת את Fortnite עבור מיליארד משתמשים...כנקמה על שהתריסה את המונופול". הסרטון הוא עיבוד פארודי של הפרסומת האייקונית של אפל משנות השמונים, שהיא עצמה הומאז' לרומן הדיסטופי "1984". בסוף הסרטון Epic מזמינים את הצופים להצטרף למאבק נגד אפל כדי "למנוע מ-2020 להפוך ל-1984".

כתגובה לדברים באפל פרסמו: "לצערנו, Epic הפרה את תנאי השימוש של חנות האפליקציות, החלים על כל המפתחים באופן שוויוני ומטרתם לייצר סביבה בטוחה למשתמש....Epic מפרסמים בחנות האפליקציות כעשור, והסכימו לתנאים באופן חופשי. כעת הם מנסים "לדחוף" להסדר (תשלומים) ייחודי עבורם. מקור: The Verge, מאת ניק סטאט.

Law.co.il מזכיר שנציבות התחרות באירופה חוקרת את אפל בחשד לניצול לרעה של כוחה, בין השאר בדיוק בענין ש-Epic מתלוננת עליו – רכישות בתוך האפליקציה. טלגרם, ספוטיפיי ואחרים הגישו לנציבות תלונות בדיוק בענין זה. גם חקירת הקונגרס את ארבע ענקיות האינטרנט בארצות הברית עסקה בכל הנוגע לאפל בעניין זה.