בימ"ש בארה"ב: נציבות התקשורת רשאית לבטל כללי ניטרליות רשת

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי לערעורים בוושינגטון הבירה פסק כי נציבות התקשורת הפדרלית (Federal Communications Commission - FCC) פעלה במסגרת סמכויותיה החוקיות כאשר בהיותה תחת ממשל טראמפ ביטלה בשנת 2017 את כללי ניטרליות הרשת שהתקינה הנציבות בתקופת כהונתו של הנשיא הקודם אובמה. החלטת בית המשפט ניתנה במסגרת עתירות שהגישו גורמים מדינתיים וענקיות טכנולוגיה נגד ה-FCC.

הכללים המקוריים, שדומים להם הונהגו גם בארץ, נועדו לחייב ספקיות גישה לרשת לנהוג באופן שווה בכל תעבורת הרשת, ללא הגבלות, הכבדות, או התערבות בשימושים ולאסור על פעולות כגון הגבלת רוחב-הפס ליישומים ואתרים שכרוכים בתעבורת נתונים נרחבת כדוגמת סקייפ ונטפליקס.

עם זה, בית המשפט פסק גם כי הנציבות לא רשאית לאסור באופן גורף יוזמות מדינתיות לקידום כללי ניטרליות רשת במדינות שבארצות-הברית. בנוסף, הורה בית המשפט לנציבות לחזור ללוח השרטוטים של ביטול כללי ניטרליות הרשת כדי להביא בחשבון באופן ראוי את טענותיהם של מפעילי שירותי חירום (שיטור, חילוץ, הצלה ורפואה) שהביעו חשש כי חברות תקשורת יגבו מהם סכומים גבוהים יותר לאספקת תשתיות תקשורת זמן-אמת למוקדי חירום. בית המשפט התרשם כי הנציבות לא שקלה כראוי את טענותיהם. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: טוני רום).