ארה"ב: ה-FCC אישר רפורמה לכללי ניטרליות רשת

נציבות התקשורת הפדרלית בארצות-הברית (ה-FCC) אישרה לפני ימים אחדים רפורמה רגולטורית שנועדה להנהיג כללי ניטרליות רשת ברשתות פס רחב וסלולר בארצות-הברית. הכללים, שדומים להם הונהגו בשנים האחרונות גם בארץ, נועדו לחייב ספקיות גישה לרשת לנהוג באופן שווה בכל תעבורת הרשת, ללא הגבלות, הכבדות, או התערבות בשימושים ולאסור על פעולות כגון הגבלת רוחב-הפס ליישומים ואתרים שכרוכים בתעבורת נתונים נרחבת כדוגמת סקייפ ונטפליקס.

לפי הכללים החדשים - שאושרו במליאת הנציבות ברוב קולות של 3 נציגי הדמוקרטים נגד 2 נציגי הרפובליקנים - שירותי גישה לאינטרנט יסווגו כשירות טלקום, להבדיל מהסיווג הנוכחי כשירות מידע. סיווג זה יכפיף את ספקי הגישה לרשת לפיקוח רגולטורי כשירות ציבורי (public utility), כאשר בשלב הבא נציבות התקשורת הפדרלית צפויה לפרסם את הכללים הפרטיקולריים שיחולו על הספקים.

המהלך החדש מגיע לאחר שבשנה שעברה הנציבות ספגה מפלה כאשר בית משפט פדרלי לערעורים פסל את ניסיונה הקודם להנהיג כללי ניטרליות רשת. בית המשפט פסק אז כי הוראות החוק שעליה הסתמכה הנציבות לא מקנות לה סמכות להחיל כללי ניטרליות רשת על ספקי גישה לרשת. לפי הערכות, גם הרפורמה הנוכחית של נציבות התקשורת הפדרלית צפויה להתמודד עם עתירות משפטיות שיתקפו את חוקיותה.

המתנגדים לרפורמה, בהם חברות כבלים וטלקום בארצות-הברית, מוחים על המהלך של הנציבות, שלטענתם יכניס מקלות ביורוקרטיים בגלגלי ספקי האינטרנט ויגרום לעליית מחירים. מנגד, ענקיות אינטרנט כמו גוגל ופייסבוק הביעו תמיכה נלהבת במהלך של ה-FCC. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: רבקה ר. רואיז וסטיב לוהר).