ארה"ב: נציבות התקשורת הפדרלית החליטה על ביטול כללי ניטרליות הרשת

נציבות התקשורת הפדרלית בארצות-הברית (Federal Communications Commission - FCC), הנשלטת כעת בידי רפובליקנים, החליטה ברוב קולות לבטל את תקנות ניטרליות הרשת שהתקינה בשנת 2015, בתקופת ממשל אובמה. הכללים, שדומים להם הונהגו גם בארץ, נועדו לחייב ספקיות גישה לרשת לנהוג באופן שווה בכל תעבורת הרשת, ללא הגבלות, הכבדות, או התערבות בשימושים ולאסור על פעולות כגון הגבלת רוחב-הפס ליישומים ואתרים שכרוכים בתעבורת נתונים נרחבת כדוגמת נטפליקס.

יו"ר הנציבות, שדחף להחלטה מאז תחילת השנה, הסביר כי "הרשת לא היתה מקולקלת" ולכן הכללים שנקבעו ב-2015 כלל לא היו נחוצים. לדבריו, הבעיה ברשת לא טמונה בכוח שיש לספקיות לשלוט ברוחב הפס של תעבורת הנתונים, אלא בכך שישנם אנשים שכלל אין להם קישוריות לרשת.

ההצבעה של נציבות התקשורת באה לאחר תקופה ממושכת של הערות הציבור להמלצת הנציבות ממאי 2017, במהלכה הוגשו לנציבות 22 מיליון התייחסויות מקרב הציבור, שחלק נרחב מהן - כך התברר - היו פניות ספאם.

לפי הערכות, החלטת הנציבות תהיה כעת מושא לעתירה לבית המשפט שתתקוף את חוקיות ביטול התקנות מ-2015. במצב כזה, הנציבות תדרש להראות כי החלטתה הטריה לא שרירותית וכי השינויים שחלו בסביבת האינטרנט מאז הותקנו התקנות ב-2015 מהויים בסיס ריאלי לביטול התקנות. מקור: The Verge (מאת: ג'ייקוב קסטרנייקס).