ארה"ב: גל תביעות נגד ביטול חוקי הניטרליות ברשת

נציבות התקשורת הפדרלית (Federal Communications Commission - FCC) נמצאת תחת מתקפה משפטית בעקבות החלטתה לבטל את חוקי הניטרליות ברשת. לאחרונה הוגשו מספר תביעות נגד החלטת הנציבות, ביניהן תביעה של התובעים הכלליים ב-21 מדיניות בארצות הברית, שטוענים כי ההחלטה מנוגדת לחוק הפדרלי והיא "שרירותית וקפריזית". 

ה-FCC צפויה להתקין תקנות חדשות במקום חוקי הניטרליות, בשבועות או בימים הקרובים. מוזילה, חברה ללא מטרות רווח שפיתחה את דפדפן "Firefox", טוענת כי התקנות החדשות עלולות לאלץ יזמים לשלם עבור העלאת שירותים מקוונים והנגשתם למשתמשים באופן מהיר ויעיל. "ביטול חוקי הניטרליות ברשת יהפכו את ספקיות האינטרנט לשומרי הסף – הן ישלטו במה אנו צופים, עושים ואומרים באינטרנט", כך לפי ה-Attorney General במדינת ניו יורק שמוביל את התביעה שהוגשה על-ידי התובעים הכלליים. התובע הכללי של קליפורניה הוסיף ואמר כי האינטרנט הוא שירות חיוני כמו חשמל ומים, ולכל צרכן צריכה להיות גישה לא מופרעת לתוכן מקוון ללא מניפולציה מצד ספקיות האינטרנט.

איגוד האינטרנט שמאגד חברות טכנולוגיה כמו גוגל ונטפליקס, הביע תמיכה בתביעות שהוגשו נגד הנציבות. לטענת חברות טכנולוגיה, לספקיות גישה לאינטרנט יש תמריץ לחסום או להאט את הגלישה לאתרים שלהם כדי לגרוף תשלומים נוספים. מקור: ניו יורק טיימס (מאת: ססיליה קנג)