תביעה: ChatGPT גונב את הקהל של ניורק-טיימס

אולי יעניין אותך גם

OpenAI העתיקה שלא כחוק מיליוני מאמרים מהניו-יורק טיימס כדי לאמן את GPT, המודל המניע את ChaGPT. כך טוענת תביעה שהגיש העיתון לבית משפט פדראלי בניו-יורק. התביעה הוגשה גם נגד מייקרוסופט, המשלבת את ChatGPT במנוע החיפוש שלה, בינג.

לטענת העיתון התובע, OpenAI העתיקה כך מיליוני מאמרים של הטיימס. האימון של GPT נועד לדברי התביעה כדי לספק לאנשים גישה מיידית למידע, ללא צורך בכניסה לאתר הטיימס עצמו וקריאת הכתבה המקורית. לדברי התביעה, ChatGPT יכול לייצר פלט שמדקלם את תוכן יצירותיו מילה במילה ומחקה את סגנון הכתיבה בעיתון. מדובר, אומרת התביעה, בשימוש בלתי מורשה ללא כל תמורה, אשר הופך את ChatGPT למתחרה ישיר ,"הגונב" את הקהל של טיימס.

התביעה מבקשת להשית על החנתבעות פיצויים בסכום כספי של מיליארדי דולרים בגין ההעתקה והשימוש הבלתי חוקי. בנוסף, הטיימס מבקש מבית המשפט להורות על השמדת כל מערכי הנתונים המסתמכים על היצירות המוגנות.

law.co.il מזכיר שמוקדם יותר השנה החל גל תביעות דומות נגד חברות שונות המפתחות כלי בינה מלאכותית, ובהם קבוצות סופרים מכל הז'אנרים, מחברי רבי מכר, מוציאים לאור של מוסיקה ואחרים. כך גם ישנה תביעה דומה של הקומיקאית שרה סילברמן ויוצרים נוספים נגד OpenAI, ונגד מטא אשר בחודש שעבר מרביתה סולקה.