מו"לים תובעים חברת AI על העתקת מילות שירים

אולי יעניין אותך גם

מוציאים לאור של מוסיקה, ובהם Universal Publishing Group, הגישו תביעה נגד חברת הבינה המלאכותית Anthropic PBC. לטענתם, החברה הפרה זכויות יוצרים במילות השירים שהם מייצגים המערכת ה-AI שלה "קלוד".

המו"לים מחזיקים בזכויות היוצרים בשירים פופולריים רבים. לדבריהם, אנתרופיק השתמשה במילות השירים כדי לאמן את קלוד בלי שקיבלה לשם כך רישיון מתאים. התביעה טוענת לתחרות בלתי הוגנת מצדה של Anthropic לעומת אתרים שקיבלו רשיונות לשימוש במילים ומכבדים זכויות יוצרים.

לטענת התובעים, למרות שהם תומכים בחדשנות בבינה מלאכותית, הפרת זכויות יוצרים היא גניבה. הגרסאות השונות של קלוד שהוצגו במרץ, מקודמים כעוזרי AI מתקדמים למשימות שונות. לדברי המו"לים אנתרופיק מפיקה רווח מהפרות זכויות היוצרים מפני ששווי החברה הוא חמישה מיליארד דולר ויותר. מקור:  Law360 (מאת איוואן מורנו).

law.co.il מעיר שזו תביעה אחת משורה ארוכה של תובענות שמגישים בעלי זכויות יוצרים, ובהם מתכנתי מחשב, סופרים, ציירים ואחרים, נגד חברות הבינה המלאכותית בארצות-הברית. כל התביעות עוד לא התבררו לגופן. לכשיגיעו לשלב כזה, חשוב לראות מה יכריע בית המשפט בשאלה המסקרנת אם אימון בינה מלאכותית ביצירות מוגנות הוא שימוש הוגן מותר.