נדחתה דרישה לצו מניעה נגד החוק הקליפורני לניטרליות רשת

בית משפט פדרלי בקליפורניה סירב לדרישתן של חברות התקשורת AT&T, ורייזון, קומקסט ואחרות לצו מניעה נגד ישום החוק המדינתי על ניטרליות תעבורת רשת, שנחקק ב-2018. החוק אוסר חסימה או האטה מכוונת של תעבורת אינטרנט לצרכני הפס הרחב בקליפורניה. בנוסף, הוא אוסר על ספקיות האינטרנט לדרוש תשלום נוסף עבור זירוז התעבורה של שירותים שונים וכן להחריג שירותים מסויימים מהגבלת תעבורת הנתונים של המשתמשים. חברות הטלקום טענו כי למחוקק המדינתי בקליפורניה אין סמכות לחוקק את החוק משום שמדובר בנושא שהסדרתו מסורה לרשויות הפדרליות.

החוק נחקק אז בעקבות החלטת נציבות התקשורת הפדרלית בממשל טראמפ (Federal Communications Commission - FCC) לבטל את תקנות ניטרליות הרשת שהותקנו ב-2015 על ידי ממשל אובמה. החוק הקליפורני אף נחשב מרחיק לכת יותר מהתקנות הפדרליות שבוטלו. כזכור, משרד המשפטים האמריקאי, כעת בשליטה דמוקרטית, גם משך בתחילת השבוע את העתירה שהוגשה על ידי ממשל טראמפ לביטול החוק הקליפורני לניטרליות ברשת.

בעוד שרבים הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט נגד חברות הטלקום, החברות העותרות הודיעו שהן לומדות את ההחלטה ובוחנות את צעדיהן. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: טוני רום).