ממשל ביידן משך עתירה שהוגשה לביטול החוק הקליפורני לניטרליות ברשת

משרד המשפטים האמריקאי, כעת בשליטה דמוקרטית, משך בתחילת השבוע את העתירה שהוגשה על ידי ממשל טראמפ לביטול החוק הקליפורני לניטרליות ברשת. העתירה הוגשה בשנת 2018, מיד לאחר שהמושל הדמוקרטי של קליפורניה דאז, ג'רי בראון, חתם על החוק.

החוק בקליפורניה, בדומה לחוקים שנחקקו במספר מדינות נוספות, נחקק בעקבות החלטת נציבות התקשורת הפדרלית (Federal Communications Commission - FCC) לבטל את תקנות ניטרליות הרשת שהותקנו ב2015 על ידי ממשל אובמה, ונחשב מרחיק לכת יותר מהתקנות הפדרליות שבוטלו. החוק אוסר חסימה או האטה מכוונת של תעבורת אינטרנט לצרכני הפס הרחב בקליפורניה. בנוסף, הוא אוסר על ספקיות האינטרנט לדרוש תשלום נוסף עבור זירוז התעבורה של שירותים שונים וכן להחריג שירותים מסויימים מהגבלת תעבורת הנתונים של המשתמשים. 

עיקרון הניטרליות ברשת הקובע שכל תעבורת הרשת תטופל באופן שוויוני והוגן, הוא נושא לויכוח בשנים האחרונות. צרכנים, חברות טכנולוגיה ופוליטיקאים דמוקרטים דחפו לרגולציה משמעותית יותר בנושא, בעוד שהרפובליקנים תמכו בעמדת ספקיות האינטרנט שטענו כי הרגולציה מכבידה מדי ופוגעת בהשקעות הון בתחום.

כעת, עם חילופי השלטון בארה"ב, הדמוקרטים צפויים לקדם תקנות פדרליות חדשות בנושא, שיכללו איסורים על חסימה או האטה מכוונת של תעבורת האינטרנט, וירחיבו את סמכות הפיקוח של הFCC על ספקיות האינטרנט. (מקור: CNET, מאת: מרגריט רירדון).