ארה"ב: הממשל עתר לביטול החוק הקליפורני על ניטרליות רשת

משרד המשפטים האמריקאי הגיש לבית משפט פדרלי בקליפורניה עתירה הדורשת לפסול את החוק החדש בקליפורניה המבטיח ניטרליות רשת. העתירה הוגשה בו-ביום שמושל קליפורניה חתם על החוק והכניס אותו לספר החוקים.

כזכור, החוק בקליפורניה מבקש למנוע חסימה או האטה מכוונות של תעבורת אינטרנט לצרכני הפס הרחב בקליפורניה. הוא אוסר עוד על הצעות לסטרימינג חינמי לאפליקציות כדרך לקידום מכירות, פרקטיקה שלפי החשש עלולה להקשות על חברות שאין בידיהן את המשאבים הכספיים להציע אפשרויות כאלה. החוק מבטיח שצרכנים לא יידרשו לשלם סכומים נוספים כדי לגשת לאתרי Web. 

בדומה לחוקים מקבילים בכמה מדינות נוספות בארה"ב, גם החוק הקליפורני נחקק בעקבות החלטת נציבות התקשורת הפדרלית (Federal Communications Commission - FCC) על ביטול תקנות ניטרליות הרשת שהתקינה בשנת 2015 (בתקופת ממשל אובמה).

הוראות החוק הקליפורני מורות כי הוא יכנס לתוקף ב-1 בינואר 2019, אולם עתירת הממשל מבקשת גם צו מניעה זמני שימנע את כניסת החוק לתוקף. העתירה חותרת לבטלות החוק מטעמים חוקתיים, בטענה כי הסדרת שוק התקשרות היא תחום שנמסר לסמכות הבלעדית של הרשויות הפדרליות ולא להחלטתה של כל מדינה ומדינה בארה"ב. העתירה נסמכת על הוראות החוקה האמריקאית הקובעת כי נושאים הקשורים בסחר בין-מדינתי בארה"ב הם בסמכות ייחודית של הרשויות הפדרליות. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: טוני רום ובריאן פונג).