ארה"ב: פורטלנד אוסרת באופן גורף שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים

אולי יעניין אותך גם

רשויות עירוניות ועסקים פרטיים שמעניקים שירות לציבור אינם רשאים להשתמש בטכנולוגית זיהוי פנים - כך קובע חוק עירוני חדש בפורטלנד שבמדינת אורגון בחוף המערבי בארה"ב. החוק ייכנס לתוקף מידי לגבי רשויות עירוניות ובינואר 2021 לגבי עסקים פרטיים. מדובר באיסור הרחב ביותר על שימוש בזיהוי פנים בארה"ב, לאחר שמדינות כמו וושינגטון וערים כמו סן-פרנסיסקו הטילו איסורים כאלה רק על רשויות ממשלתיות ועירוניות ולא על עסקים פרטיים.

המהלך של עיריית פורטלנד מגיע בתקופה בה טכנולוגיות זיהוי פנים נתונות לביקורת חריפה בשל הפגיעה בפרטיות הציבור המצולם והליקויים בטכנולוגיה המובילים לזיהוי מוטה ושגוי באוכלוסיות מיעוטים. מקור: (סי.אן.אן מאת: רייצ'ל מץ).

law.co.il מזכיר שמוקדם יותר השנה התפרסמה החלטת מייקרוסופט שלא למכור טכנולוגיית זיהוי פנים למשטרות, החלטת אמזון להשעות לשנה שימושים משטרתיים בטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה, והחלטת IBM לנטוש לגמרי את העיסוק הטכנולוגי בזיהוי פנים. בנוסף, בקיץ החולף, המחוקקים בניו-יורק קראו לאסור על שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים בבתי ספר במדינה ובית משפט בבריטניה אסר על משטרת דרום ווילס להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים.