ועכשיו גם מייקרוסופט: לא תמכור למשטרה טכנולוגית זיהוי פנים

אולי יעניין אותך גם

אחרי IBM ואמאזון, עכשיו מודיעה מייקרוסופט שלא תמכור טכנולוגית זיהוי פנים למשטרה עד שחוק פדרלי יסדיר את הנושא. החברה הודיעה זאת בזמן שבארצות-הברית נערכות זה כשבועיים הפגנות מחאה רחבות נגד אלימות המשטרה. 

נשיא מייקרוסופט, בראד סמית', אמר לוושינגטון פוסט שהחברה לא תמכור טכנולוגית זיהוי פנים למשטרות בארצות-הברית עד לחקיקת חוק "שיהיה נטוע בזכויות אדם ויסדיר את הטכנולוגיה הזו". עם זאת נראה ש-MS ממילא לא מכרה עד כה את הטכנולוגיה לשימושים משטרתיים בארה"ב ושהודעתה אינה מכריזה על מדיניות כלל עולמית כי אם מוגבלת לארה"ב בלבד. "בשורה התחתונה אנחנו נגן על זכויות אדם של אזרחים בזמן שהטכנולוגיה הזו נכנסת לשימוש", אמר נשיא מייקרוסופט מקור: וושינגטון פוסט (מאת ג'יי גרין). 

law.co.il נזכר במאגר הביומטרי בישראל ובתמונות הפנים שחובה למסור לו ותוהה אם ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות יסרבו למכור מערכות זיהוי פנים גם בארץ הקודש... בעוד הוא מוכן לנחש שהתשובה היא שלילית - הם ימכרו פה ועוד איך - הוא נזכר שמייקרוסופט, כן, אותה מייקרוסופט, נסוגה לא מכבר מהשקעתה ב-Anyvision הישראלית שמפתחת טכנולוגיה כזו בדיוק (ונחשבת מוצלחת מאד), לאחר שהתברר שהיא משמשת במעברי הגבולות, בין השאר משטח הרשות הפלשתינית לישראל. נמתין להתפתחויות, יונית.