המחוקקים בניו יורק: להקפיא השימוש בזיהוי פנים בבתי ספר

אולי יעניין אותך גם

האסיפה הכללית של בית המחוקקים במדינת ניו יורק אישרה חקיקה המקפיאה עד לשנת 2022 את השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בבתי הספר, לאחר שמחוז לימודים במדינה החליט להתחיל להשתמש בטכנולוגיה כדי לפקח ולאבטח את תלמידיו. זו המדינה הראשונה בארה"ב שקובעת איסור מפורש על שימוש בזיהוי פנים בבתי ספר.

בחודש ינואר האחרון, בית הספר לוקפורט בניו יורק החליט להטמיע את הטכנולוגיה לזיהוי פני הסטודנטים באמצעות מערכת שפותחה בקנדה בעלות של כ-1.4 מיליון דולר. המערכת, שהחלה לאגור מידע על כ-5,000 סטודנטים השוהים בבניינים אלו, מסוגלת לזהות בין היתר עשרה סוגים שונים של נשק ולהתריע לרשויות האכיפה במידה ומזוהה גורם מסוכן או בלתי רצוי שנמצא בין כתלי בית הספר. עם זה, ביקורת רבה הושמעה נגד השימוש במערכת מאחר שמדובר במאגר מידע רגיש במיוחד בבעלות בית ספר שספק אם יצליח לאבטח אותו כראוי.

על רקע המחאות האחרונות בארה"ב גוברות ההסתייגויות מן השימוש בטכנולוגיה גם בקרב חברות גדולות בארה"ב, בהן ענקיות הטכנולוגיה IBM, אמאזון ומייקרוסופט שהודיעו כי יפסיקו למכור טכנולוגיות זיהוי פנים.

מוניקה וולס, חברת האסיפה הכללית בניו יורק שהציעה להקפיא את השימוש בטכנולוגיה, ציינה כי מדובר בהשקעה של מיליוני דולרים בטכנולוגיה שיעילותה ומהימנותה מוטלות בספק נכון לעת הזו. בנוסף לדרישה להקפיא את השימוש בטכנולוגיה עד לשנת 2022, החוק החדש יחייב את משרד החינוך במדינת ניו יורק לבחון את הסוגיה ולהתקין תקנות מתאימות. החוק עוד טעון חתימת אישור של המושל. מקור: וי בי (מאת קייל וויגרס).