סן פרנסיסקו אוסרת להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים

אולי יעניין אותך גם

העיר סן פרנסיסקו אוסרת על השימוש בטכנולוגיה זיהוי פנים על ידי המשטרה ורשויות ממשלה. האיסור הוא חלק מחוק עירוני לצמצום מעקב ממשלתי, שאושר ביום שני על-ידי מועצת העיר סן פרנסיסקו, והופך אותה לעיר האמריקאית הגדולה הראשונה לחסום טכנולוגיית זיהוי פנים. 

החוק ייכנס לתוקף בעוד חודש, ואוסר על שימוש בזיהוי פנים על ידי 53 ממחלקות העיר - כולל משטרת סן פרנסיסקו, שאמנם אינה משתמשת בטכנולוגיה אבל בחנה את האפשרות להשתמש בה בין השנים 2013-2017. עם זאת, החוק מחריג מהאיסור פעילות בשטחים שבשליטה פדרלית, בשדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו ונמל סן פרנסיסקו. כמו כן, החוק אינו מונע מעסקים או מתושבים להשתמש בטכנולוגיה של זיהוי פנים או מעקב, כגון במצלמות אבטחה, ואף אינו מגביל את השימוש של המשטרה בצילומים ממצלמות של אנשים פרטיים.

חבר מועצת העיר, אהרון פסקין, הסביר כי "כולנו תומכים בשיטור טוב אבל אף אחד מאתנו לא רוצה לחיות במדינת משטרה". לדבריו, טכנולוגיית זיהוי פנים היא "כל כך פולשנית ביסודה" עד כדי שאין להשתמש בה בכלל. 

על פי החוק החדש, כל מחלקה של העירייה שרוצה להשתמש בטכנולוגיית מעקב, לרבות המשטרה, צריכה לקבל לכך אישור ממועצת העיר. תהליך זה יכלול הגשת מידע על הטכנולוגיה, אופן השימוש בה, והצגתה בשימוע ציבורי. בנוסף, כל מחלקה בעירייה שכבר משתמשת בטכנולוגיות מעקב, תצטרך לדווח למועצת העיר על אופן השימוש בה. עוד קובע החוק כי העירייה תצטרך לדווח למועצת העיר מדי שנה האם שירותים וציוד מעקב שאושרו לשימוש, משמש למטרה שלשמה אושרו, לרבות שימוש במידע במסגרת זו. 

משטרת סן פרנסיסקו הצהירה כי היא מברכת על מהלכים להגנה על זכויות האזרח "תוך איזון הצרכים המגנים על התושבים, המבקרים והעסקים של סן פרנסיסקו". עוד לפני ההצבעה, המשטרה אמרה כי, היא בוחנת את הטכנולוגיות בהן היא משתמשת ואת המדיניות בנושאים אלה. מקור: CNN Business (מקור: רייצ'ל מטץ).