תפ"ח 67716-10-18 מדינת ישראל נ' הללי

אולי יעניין אותך גם

העובדה שהעבירות בוצעו במרחב הווירטואלי אינה מהווה נסיבה מקלה (גזר-דין, מחוזי ב"ש, השופטים רז-לוי, שלו ומשניות):

העובדות: הנאשם הורשע [הכרעת דין מיום 10.9.2019] בעבירות של נסיון לאינוס (גרם מעשה) בקטינה מתחת לגיל 14 (סעיף 345(א)(3) לחוק העונשין, בנסיבות סעיף 350 ובצירוף סעיף 25 לחוק); ובמספר עבירות של נסיון למעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14 (סעיף 348(א) לחוק, בנסיבות סעיף 345(א)(3) ובצירוף סעיף 25 לחוק).

במסגרת מאבק בעבריינות מין נגד קטינים באינטרנט, ביצעה המשטרה מבצע לאיתור חשודים היוצרים קשר מיני עם קטינים ברשת. לצורך כך, הונחתה שוטרת להציג עצמה באתרים כקטינה בת 13. הנאשם התכתב ושוחח עם הסוכנת בצ'אט, בתוכנת מסרים מידיים ובטלפון, כאשר בשיחות אלו ציינה הסוכנת בפני הנאשם מספר פעמים שהיא רק בת 13. במהלך השיחות הציע הנאשם לסוכנת הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני וכן התמקד במיניותה. הנאשם אמר לסוכנת שהוא מעוניין להיפגש איתה ושהוא רוצה לראות אותה, אך הסוכנת לא הסכימה.

נפסק: לאור הקשר ההדוק בין כל העבירות, העובדה שכולן בוצעו כלפי אותה סוכנת, בטווח זמנים של כחודש וחצי, באופן המעיד על מחשבה פלילית אחת ועל תכנון פלילי אחד, יש לקבוע כי העבירות שבהן הורשע הנאשם מהוות אירוע אחד, המורכב ממספר מעשים. על כן, ייקבע מתחם עונש אחד לכלל העבירות. אין צורך להכביר במילים על חומרתן היתרה של עבירות המין, ובעיקר כשהן מופנות כלפי קטינים. יש לנקוט במדיניות ענישה מחמירה בכל הקשור בעבירות מין נגד קטינים.

עם ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, התגברות השימוש באינטרנט, והשימוש המוגבר באתרים ובאפליקציות שונות ליצירת קשר, הלכו והתרבו גם השימושים הפליליים באמצעים אלו לביצוע עבירות במרחב האינטרנטי באופן קל ופשוט, המצמצם מאד את הסיכון להתפס. למרבה הצער, בשנים האחרונות הלך וגבר השימוש באינטרנט לביצוע עבירות מין בקטינים, תוך יצירת אתגרים חדשים ומורכבים בהקשר זה, הן לרשויות האכיפה והן לבתי המשפט [עניין פלוני - בש"פ 2065/13; עניין פלוני - ע"פ 2656/13; עניין דה ליון - עפ"ג 27720-12-19; עניין פלוני - ע"פ 3792/18].

בעת בחינת הנסיבות הקשורות בביצוע העבירות, יש לשקול לחומרא את הנסיבות של תכנון, ריבוי וחומרת העבירות, ניצול פער הגילאים הרב ועוד. על הנאשם נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל (בניכוי ימי מעצרו), מאסר על תנאי וקנס בסך 7,500 ש"ח או 50 ימי מאסר תמורתו.