אפל מקצצת בעמלה מחברות קטנות באפסטור

אולי יעניין אותך גם

אפל הודיעה כי תפחית את שיעור העמלה שהיא גובה מהכנסות אפליקציות שמוצגות באפסטור מ-30% ל-15% בלבד. הקיצוץ יחול רק על חברות פיתוח קטנות יחסית שיצרו הכנסה של מיליון דולר או פחות בשנה הקודמת. 

אפל נימקה את ההחלטה במשבר הכלכלי שפקד חברות רבות בעקבות התפרצות הקורונה בעולם וברצון לעודד חברות קטנות להמשיך ליצור אפליקציות שמעשירות את חיי המשתמשים. המהלך ישפיע על כ- 98% מהחברות שמפעילות אפליקציות באפסטור, אולם צפוי להיות בעל השפעה זניחה של כ- 5% בלבד על הכנסותיה של אפל. הצעד כבר זכה לתגובות צוננות ממפתחות האפליקציות הגדולות שטענו כי מדובר בניסיון של אפל לפלג בין החברות ולהפריך את הטענות נגדה על התנהגות אנטי-תחרותית.

זוהי הפעם הראשונה מזה 12 שנים שאפל משנה את גובה העמלה באפסטור, אשר היוותה לא פעם בסיס לטענות בדבר התנהלות בלתי הוגנת מצדה וניצול כוחה כמונופול. חברת אפיק, מפתחת המשחק הפופולרי פורטנייט, מנהלת זה מכבר מאבק עיקש ופומבי נגד אפל שאף הגיע לכדי תביעות הדדיות של שתי החברות זו נגד זו לאחר שאפיק עקפה את מנגנון התשלומים של אפל ואפשרה למשתמשי פורטנייט לבצע רכישות במשחק מבלי שתידרש לשלם לאפל את חלקה בהכנסות האפליקציה לפי תנאי האפסטור. טענות דומות נגד פרקטיקות מונופוליסטיות של אפל הועלו גם על ידי טלגרם וספוטיפיי (שבעקבותיה אף נפתחה חקירה נגד החברה על ידי נציבות האיחוד האירופי) וכן על ידי בית המחוקקים האמריקאי.  מקור: New York Times (מאת: ג'ק ניקס)