ת"ק 48985-02-18 כהן נ' פלאפון תקשורת בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות פ"ת, הרשם איתי רגב): חוק הספאם אינו עוסק בשיחות טלפון אנושיות, אך הן מהוות הטרדה לפי חוק הגנת הפרטיות.

העובדות: תביעה שעניינה בשש שיחות טלפון שיווקיות שביצעו נציגי הנתבעת לתובעת, בניסיון לשדלה שלא לסיים את ההתקשרות בין הצדדים ולמרות בקשת התובעת כי לא יתקשרו אליה. התובעת טענה כי הנתבעת הפרה את הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, וכן את חוק הגנת הפרטיות. הנתבעת טענה, בין היתר, כי חוק התקשורת אינו חל על המקרה וכי גם אם ביקשה התובעת שלא ימשיכו להתקשר אליה, הרי שלוקח מספר ימים עד שכל הגורמים הרלבנטיים מעודכנים בבקשה.

נפסק: במקום בו הוגשה התביעה ביחס לשיחות טלפון אנושיות, לא קמה לתובעת עילת תביעה מכוח חוק התקשורת [עניין כהן נ' מכבי - רת"ק 31757-03-17]. שונה המצב ביחס לטענה שמעשי הנתבעת עלו כדי הטרדה לפי חוק הגנת הפרטיות [עניין גוריון - ת"ק 54957-07-17]. אמנם, לא כל שיחת טלמרקטינג שהנמען לא הסכים לה מראש מהווה הטרדה. אולם, פניות טלפוניות חוזרות ונשנות מטעם ספק, לנמען לו מוצע שירות, כאשר אותו נמען מציין פעם אחר פעם כי הדבר גורם לו לטרדה ומבקש להפסיק זאת, עולות כדי הטרדה ופגיעה בפרטיות. הנתבעת תפצה את התובעת ב-600 ש"ח ולסכום זה יצורף סכום האגרה בסך 334 ש"ח.