אנגליה: יצירת תמונות מיניות מזויפות ב-AI - עבירה פלילית

אולי יעניין אותך גם

שימוש בכלי בינה מלאכותית (AI) כדי ליצור Deepfakes (סרטונים או תמונות מזויפים שנוצרים באמצעות AI) ייחשב לעבירה פלילית באנגליה ובווילס, לפי חוק חדש אותו מקדמת ממשלת בריטניה. על פי החקיקה, כל מי שייצור תמונות או סרטונים מזויפים של אדם מבוגר ללא הסכמתו עלול לעמוד בפני רישום פלילי וקנסות בלתי מוגבלים. כמו כן - ללא תלות בשאלה האם יוצר התמונות או הסרטונים התכוון לשתף אותם. אם התמונות או הסרטונים ישותפו באופן נרחב יותר - עלול היוצר להיכלא.

על פי חוק הבטיחות באינטרנט (Online Safety Act), שהתקבל בשנה שעברה, שיתוף Deepfakes נעשה בלתי חוקי. לחקיקה החדשה יש מספר מגבלות, כיוון שהחקיקה תפליל את היוצר רק כאשר ניתן יהיה להוכיח שאדם יצר את התמונה או הסרטון מתוך כוונה לגרום למצוקה, השפלה או לפגוע בקורבן. החקיקה החדשה תחול על תמונות או סרטונים של מבוגרים בלבד, כיוון שהחוק הקיים כבר מכסה מקרים של Deepfakes של קטינים. הצעת החוק תוצג כתיקון לחוק המשפט הפלילי (Criminal Justice Bill), והיא נמצאת כעת בתהליכי חקיקה בפרלמנט הבריטי.

law.co.il מזכיר כי בשבוע שעבר פורסם שתלמיד בכיתה ח' נחשד בהפצת תמונות עירום מזויפות של חברותיו לשכבה, כמעשה נקמה על הצקות והטרדות שחווה מאחת התלמידות. התלמיד חשוד בכך שערך את התמונות באמצעות בינה מלאכותית והפיץ אותן בין חבריו ברשתות החברתיות - מקרה שנמצא כעת בחקירת המשטרה. מקור: BBC (מאת: כריסטי קוני), כאן (לירון כוג'הינוף)