קליפורניה: אכיפת תקנות הפרטיות החדשות נדחתה ברגע האחרון

אולי יעניין אותך גם

סוכנות הגנת הפרטיות בקליפורניה רשאית להתחיל באכיפת תקנות הפרטיות החדשות שהותקנו ב-29 במרץ 2023, רק החל מה-29 במרץ 2024. כך פסק לפני יומיים בית משפט בבירת קליפורניה, סקרמנטו, שעות לפני שאכיפת התקנות היתה צפויה להתחיל.

אכיפת תקנות הפרטיות החדשות, שהותקנו על-פי חוק זכויות הפרטיות לצרכנים בקליפורניה (Consumer Privacy Rights Act), היתה צפויה להתחיל ב-1 ביולי 2023 (אתמול). חוק זכויות הפרטיות לצרכנים חייב את סוכנות הגנת הפרטיות בקליפורניה להתקין את התקנות החדשות המיישמות את החוק, עד ל-1 ביולי 2022, אך הסוכנות לא עמדה במועד שנקבע בחוק. היא השלימה את התקנת התקנות, ב-13 מתוך 15 הנושאים בהם החוק מחייב, כתשעה חודשים מאוחר יותר (29 במרץ 2023).

על רקע זה עתרה לשכת המסחר בקליפורניה נגד הסוכנות. לשכת המסחר טענה כי כוונת המצביעים שחוקקו את חוק זכויות הפרטיות לצרכנים במסגרת משאל העם בנובמבר 2020 היתה להעניק לעסקים פרק זמן של שנה להיערך לאכיפת התקנות לאחר התקנתן. הלשכה דרשה צו מניעה שיבטיח כי לעסקים תהיה שנה מלאה מיום התקנת התקנות לפני שתחל אכיפתן.

בית המשפט נעתר לדרישת לשכת המסחר וציווה על הסוכנות שלא לאכוף את התקנות עד ל-29 במרץ 2024. בנוסף, בית המשפט פסק כי האכיפה של התקנות המשלימות בשלושת הנושאים הנותרים (ביקורות אבטחת סייבר, תסקיר סיכונים, וקבלת החלטות אוטומטיות) תוכל להתבצע רק שנה לאחר שהסוכנות תשלים את התקנת התקנות המשלימות. לרשות סוכנות הגנת הפרטיות בקליפורניה עומדת זכות ערעור נגד צו המניעה שבית המשפט הוציא.