ועכשיו: תביעת העתקה בין שתי חברות בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

Jobiak, פלטפורמה לגיוס עובדים מבוססת בינה מלאכותית, תובעת את המתחרה שלה, Botsmakers (שעושה עסקים בשם Tarta.ai) בטענה להפרת זכויות יוצרים. שתי החברות פועלות בתחום עסקי דומה, תוך שימוש בטכנולוגיית AI לחיפוש עבודה.

 Jobiak טוענת ש- Botsmakers העתקה שלא כדין (Scrapping הוא המונח המשמש בתביעה) מידע ממסד הנתונים שלה והשתמשה בו ליצירת רשימות של משרות. התביעה הוגשה בבית משפט מחוזי בקליפורניה והיא טוענת גם לתחרות בלתי הוגנת והפרות של חוקים כדוגמת חוק הונאה ושימוש לרעה במחשבים וה-Digital Millenium Copyright Act (DMCA) המיתולוגי.

ההפרה של הנתבעת מתבטאת בשימוש בעיצוב דומה ובמילות מפתח לחיפוש בסוף כל תיאור תפקיד שנוסחו, לדברי התובעת, באמצעות הטכנולוגיה הקניינית שלה. הנתבעת העתיקה גם מילים "טפשות" שהוכנסו בלי קשר לתפקיד שהן אמורות לתאר.

לדברי Jobiak, פעולותיה של Tarta.ai גרמו לה הפסדים כספיים משמעותיים, פגיעה במוניטין וירידה בנתח השוק. פרט לסעדים כספיים, לרבות פיצויים סטטוטריים בסך של 150,000 דולר להפרה, Jobiak עותרת לקבל גם צווי מניעה נגד Tara.ai. מקור: law.com (מאת ריילי ברנן).

law.co.il מזכיר שבתי משפט בישראל קבע בעבר שזכויות היוצרים במודעות לחיפוש עבודה שייכות למפרסם ולא למדיה שבה פורסמו – מעריב נ' אול ג'ובס וג'ובמאסטר נגד אול ג'ובס.