Dall-e-3 בפתח - והוא יסרב להפיק תמונות בסגנון של אמנים חיים

אולי יעניין אותך גם

OpeanAI, החברה הידועה בעיקר בזכות ChatGPT, עומדת להשיק באוקטובר גירסה חדשה של מחולל התמונות שלה, Dall-e. הגרסה החדשה תמוספר 3, לאחר שהקודמת לה, Dall-e-2, חשפה את העולם לבינה מלאכותית שמקבלת קלט מילולי ויוצרת תמונה - אבל מהר מאד איבדה את הבכורה לטובת מחוללי תמונות מוצלחים יותר ובראשם MidJourney.

לצד החידושים הטכנולוגיים ש-Dall-e-3 תציג, |OpenAI מכריזה גם על שינוי משפטי משמעותי - "DALL·E 3 נועד לדחות בקשות ליצור תמונה בסגנון של אמן חי." ולא רק זה אלא שיוצרים יכולים כעת גם למשוך את הסכמתם (opt-out) לשימוש ביצירות שלהם לאימון הבינה המלאכותית.

law.co.il מציין ש-OpenAI נתבעת בשורה ארוכה למדי של הליכים משפטיים, המבקשים הכרה כתובענות ייצוגיות, על-ידי סופרים שטוענים שהפרה את זכויות היוצרים שלהם כשאימנה את ChatGPT באמצעות עותקי היצירות שלהם. רק בעשרה הימים שחלפו הוגשו נגדה תביעות על ידי מייקל שייבון בקליפורניה וג'ונתן פרזנן ואחרים בניו-יורק. קדמו לכך תביעות של הקומיקאית שרה סילברמן ועוד.דווקא תביעות כאלה נגד Dall-e - לא הוגשו ככל הידוע לנו. האם OpenAI תציג את הפיצ'ר הזה של סירוב לחולל טקסט בסגנון של סופר חי גם בצ'אטקה, ותאפשר לסופרים opting-out מאימון התוכנה באמצעות יצירותיהם? בכך היא תכיר בזה שאימנה את ChatGPT ביצירות מוגנות בלי אישור המחברים מלכתחילה. נשאר להמתין ולראות.

אשר ל-Dall-e-3 שמבטיח להיות הרבה יותר מפורט וקל לשימוש מקודמו, החברה מודיעה שהוא יהיה זמין בחודש הבא למשתמשי גירסת Pro ו-Entreprize של ChatGPT, הטעונות תשלום.