אירופה: חוק השירותים הדיגיטליים מתקדם לאימוץ

אולי יעניין אותך גם

הושג הסכם פוליטי זמני בעניין חוק השירותים הדיגיטליים (Digital Service Act) - כך הודיעו המועצה והפרלמנט האירופאיים בסוף השבוע האחרון. ההסכם מהווה צעד חשוב בתהליך האימוץ של החוק, ונועד לזרז ולקדם אותו.

חוק השירותים הדיגיטליים יחול על כל ספק של שירותים מקוונים באיחוד האירופאי - החל מספקיות אינטרנט וספקי שירותי אחסון ועד לפלטפורמות מקוונות גדולות מאוד. הוא מקיף כמובן את גוגל, פייסבוק, אמאזון ותאגידי ענק אמריקאים אחרים. הדרישות שיוטלו על הספקים מותאמות לאופי וגודל השירותים. בעוד שהדרישות מספקים קטנים יתמצו בחובת שקיפות וניסוח תנאי שימוש, פלטפורמות ומנועי חיפוש גדולים יידרשו לעמוד בדרישות מחמירות יותר הכוללות חובת שקיפות לגבי אופן פעולת מערכת ההמלצות בשירות (כולל מתן גישה לאלגוריתם של המערכת), חובת שקיפות עבור פרסום מקוון והטמעת מנגנונים להתמודדות עם דיווחי כזב על תוכן השירות. בנוסף, ניתן יהיה להטיל על המפרים קנסות של עד 6% מהמחזור הכספי העולמי שלהם.

נציבות האיחוד האירופאי בירכה על השגת ההסכם עבור הצעת החוק, כפי שעשתה גם עבור חוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act) אשר הוגש יחד עם חוק השירותים הדיגיטליים בדצמבר 2020. ההסכם שהושג כפוף כעת לאישורם הרשמי של המועצה והפרלמנט. החוק יחול חמישה עשר חודשים או מה-1 בינואר 2024, לפי המאוחר מביניהם, לאחר כניסתו לתוקף, וארבעה חודשים לאחר כניסתו לתוקף עבור פלטפורמות ומנועי חיפוש גדולים.