אירופה מגבשת חקיקה חדשה נגד ענקי הטכנולוגיה האמריקאים

אולי יעניין אותך גם

אירופה תוכל להדיר מפעילות מסוימת בתחומה את ענקי הטכנולוגיה - גוגל, אפל, פייסבוק, מייקרוסופט, אמאזון... - אם יפרו את דיני התחרות, כך לפי טיוטות חוקים שנציבות האיחוד האירופי מגבשת.

טיוטות חוק השירותים הדיגיטליים (Digital Services Act) וחוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act), צפויות להתפרסם ב- 2 בדצמבר. הן עתידות להטיל מגבלות על הפרקטיקות המונופוליסטיות של חברות הענק, להכריח אותן לשתף מידע עם מתחרים ורשיות ולחדול מקידום המוצרים והשירותים שלהן עצמן באופן בלתי הוגן.

אם יתקבלו, החוקים יאפשרו לרגולטורים באירופה להטיל קנסות כבדים על חברות שיפרו את הכללים, ולהטיל במקרים מסוימים איסור חלקי או מלא על פעילות המפרות בשוק האירופאי.

החוקים מתגבשים בתגובה לטענות באירופה כי הקנס שהוטל על גוגל בעבור הפרת דיני התחרות אינו מספיק כדי להרתיע את החברה וחברות דומות מפני פרקטיקות אנטי-תחרותיות. הם מהווים צעד אירופאי נוסף נגד הפרקטיקות העסקיות של ענקי הטכנולוגיה. האיחוד האירופי מנהל בימים אלה גם חקירות נגד אמאזון ואפל.

טענות דומות הועלו גם על ידי בית המחוקקים בארה"ב, שם אף הוגשה תביעת ענק נגד גוגל על ידי משרד המשפטים האמריקאי בגין הפרת דיני התחרות. מקור: Reuters (מאת: ארנו שוטס, יון צ'י פו וג'יין מרימן).