מיקרוסופט הכריזה על כללים חדשים לחנויות האפליקציות

אולי יעניין אותך גם

תנאים שוויוניים בין אפליקציות ואפשרות להשתמש במעבדי תשלום חיצוניים - אלו הם שניים מתוך אחד עשר עקרונות חדשים שמיקרוסופט תנהיג בחנויות האפליקציות שלה. מיקרוסופט הכריזה בנוסף גם על כללים חדשים בתחומי האבטחה, פרטיות, אחריות, שקיפות ותנאי מכירה.

הצעד של מיקרוסופט נעשה בין היתר לאור הצעת חוק בקונגרס האמריקאי על שווקי אפליקציות פתוחים (Open App Markets Bill). הצעת החוק נועדה להתמודד עם הבלעדיות של ענקיות הטכנולוגיה בחנויותיהן. אם תתקבל, הצעת החוק תגביל את יכולתן של ענקיות הטכנולוגיה לכפות עיבוד תשלומים באמצעותן בלבד ולמנוע תחרות למשל באמצעות צעדים משפטיים נגד מפתחים שמציעים מחירים או תנאי מכירה שונים בחנויות אפליקציה מתחרות. אחת המתנגדות העיקריות להצעת החוק הזו היא אפל, שמנהלת הליך משפטי מורכב בתביעה נגד אפיק על אודות התנהלות אפל בחנות האפליקציות שלה והעמלה בסך 30% שהיא גובה.

הצעד של מיקרוסופט הגיע גם בעקבות הודעתה בחודש שעבר כי בכוונתה לרכוש את חברת Activision Blizzard - חברת פיתוח משחקים ומפיצה מובילה - בסכום של 68.7 מיליארד דולר. הרכישה מעמידה את מיקרוסופט במצב בו היא יכולה להרוויח מהנהגת העקרונות החדשים בחנויות האפליקציה שלה, כיוון שכך תוכל להביא את שירותי המשחקים וחנויותיהם למכשירים נוספים.

מקור: The Washington Post (מאת: קאט זקרשבסקי)