הכנסת מתחילה לדון בהצעה לתיקון חוק הגנת הפרטיות

אולי יעניין אותך גם

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת פתחה היום (ג') את סדרת הדיונים בהצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 14), התשפ"ב-2022, לאחר שעברה בקריאה ראשונה בסוף חודש ינואר. יו"ר הועדה, חבר הכנסת גלעד קריב, הבהיר כי תיקון מס' 14 הוא רק ראשית מעשה, וכי המשימה שעומדת לפתחה של הוועדה היא רחבה בהרבה – וזאת בייחוד לאור האירועים שנמצאים בכותרות בשבועות האחרונים.

נציגי משרד המשפטים הבהירו כי תיקון 14 כולל רק חלק מהתיקונים הנדרשים להתאמת חוק הגנת הפרטיות לאתגרים בני זמננו, וציינו כי תיקונים נוספים לחוק עתידים להגיע בהמשך. עוד התייחסו נציגי משרד המשפטים לצמצום חובת הרישום, והדגישו כי משרד המשפטים אינו פוסל את האפשרות שבעתיד, בהתקיים הנסיבות המתאימות, תבטל חובת הרישום באופן גורף.

יו"ר הרשות להגנת הפרטיות, עו"ד גלעד סממה, טען כי תיקון 14 נועד לתקן את הבעיה הקיימת בחוק הנוכחי, שלא מעניק לרשות כלים מספקים להגנה על פרטיות האזרחים. "מצד אחד האכיפה המנהלית לא מספיק מרתיעה, ומצד השני האכיפה הפלילית מתאימה רק למקרי קצה – ובתווך אין לנו מספיק כלים", הסביר יו"ר הרשות, וציין כי הרשות פועלת כבר בימים אלה להטמיע חלק מהמנגנונים הכלולים בתיקון, כדי שאלה יהיו מוכנים ליישום מיד עם חקיקת התיקון.