הולנד: מדיניות התשלומים של אפל אינה תחרותית

אולי יעניין אותך גם

רשות ההגבלים העסקיים ההולנדית קבעה כי מדיניות התשלומים של האפ-סטור, חנות האפליקציות של אפל, המחייבת מפתחי אפליקציות להשתמש במערכת התשלום הפנימית שלה, נוגדת את כללי התחרות.

החקירה בעניין מדיניות התשלומים של אפל נפתחה בעקבות תלונה של קבוצת Match, הבעלים של אפליקציית ההיכרויות טינדר, שטענה כי המדיניות של אפל מונעת ממנה לנהל עם לקוחותיה תקשורת ישירה בקשר לתשלומים. הרגולטור ההולנדי החליט שלא להטיל קנס כספי על ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אך דרש כי תבצע שינויים במדיניות התשלומים שלה.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה מדיניות התשלום של אפל, ובייחוד דרישתה כי מפתחים ישתמשו באופן בלעדי במערכת התשלומים שלה – דרכה היא גובה עמלות בגובה של 15% עד 30% – זוכה לביקורת. law.co.il מזכיר כי רק בחודש שעבר בית המשפט הפדרלי המחוזי בסן פרנסיסקו ציווה על אפל לאפשר סליקת תשלום מחוץ לחנות האפליקציות שלה, במסגרת הסכסוך המשפטי שלה עם חברת Epic Games, מפתחת המשחק הפופולרי "פורטנייט". במקביל, נחקק בדרום קוריאה חוק חדש המחייב את ענקיות הטכנולוגיה המובילות להציע מנגנון תשלום חלופי בחנויות האפליקציות שלהן. מקור: Reuters (מאת: פו יון צ'י, טובי סטרלינג וסטיבן נליס).