דרום קוריאה: תחייב חברות ענק במנגנון תשלום אלטרנטיבי בחנות האפליקציות

המחוקק בדרום קוריאה העביר לראשונה חוק המורה לחברות הטכנולוגיה המובילות דוגמת גוגל ואפל, להציע מנגנון תשלום חלופי בחנויות האפליקציות שלהן. וושינגטון תומכת במהלך וממהרת לאמץ חקיקה דומה.

ביום שלישי האחרון המחוקק בדרום קוריאה העביר לראשונה בעולם, חוק אשר יאלץ את ענקיות הטכנולוגיה דוגמת גוגל ואפל להציע מערכות תשלום חלופיות בחנויות האפליקציות, אשר עתידות לשחרר את אחיזתן של החברות ברווחים שמקורן בשוק המקוון. מחוקקים בוושינגטון המצדדים ברגולציה על חברות מסוג זה, קראו להעביר הצעה דומה שהציג צוות מחוקקים דו מפלגתי החודש.

אם יאשר הנשיא הדרום קוריאני את החוק החדש, היוזמה הדרום קוריאנית תעדכן את חוק התקשורת במדינה, וזאת במטרה למנוע ממפעילי חנות האפליקציות לכפות על מפתחי האפליקציות להשתמש במנגנוני התשלום הפנימיים שלהן ולגבות עמלות של כ-30%, מה שלטענת חלק מן המפתחים - מהווה פגיעה בתחרות וניצול כוח השוק של חברות הענק. אי ציות לחוק החדש, עתיד לגרור קנסות בגובה של עד ל-3% מהכנסות החברה המפרה בדרום קוריאה.

גוגל ואפל כצפוי, התנגדו לחקיקה בדרום קוריאה וטענו כי הפרטיות של לקוחותיהן עלולה להיפגע משימוש במערכות תשלום קטנות ומאובטחות פחות, וכי השפעת השינוי על המשתמשים ועל המפתחים אינה ודאית. היוזמה הדרום קוריאנית מגיחה על רקע הויכוח המתמשך בין חנויות האפליקציות לבין המפתחים. רק בשבוע שעבר, אפל הכריזה על שינויים מתוכננים בחנות האפליקציות שלה כחלק ממתווה פשרה שהוסכם עליו מול מפתחי האפליקציות שתבעו את אפל בטענה כי מערכות התשלום של חנות האפליקציות והיעדר האפשרות לתשלום מחוצה להן, הן מונופוליסטיות.  מקור: וושינגטון פוסט (מאת חבזה שבן וכריסטיאנו לימה).