בריטניה משיקה תכנית לרפורמה בחוקי הפרטיות

אולי יעניין אותך גם

בסוף השבוע שעבר השיקה ממשלת בריטניה תכנית מקיפה לרפורמה בכללי הפרטיות שתוביל לקידום הצמיחה, חיזוק המסחר ושיפור הבריאות.

במוקד התכנית, קידום שותפויות "תאימות" עם מדינות שונות ובראשן ארה"ב, אוסטרליה, וקוריאה, שיקלו על זרימת מידע חופשית בין המדינות. עוד יקודמו שותפויות עם סינגפור, דובאי, קולומביה ובהמשך גם עם הודו, ברזיל, קניה ואינדונזיה.

בהודעה לעיתונות נאמר כי "המטרה היא לנוע במהירות וביצירתיות כדי לפתח שותפויות גלובליות שיקלו על ארגונים בריטים להחליף מידע עם שווקים חשובים וכלכלות צומחות. שותפויות חדשות אלה ייבנו על גבי 42 הסכמי התאימות שבריטניה כבר מקיימת עם מדינות ברחבי העולם."

אוליבר דאודן, שר הדיגיטל הבריטי, אמר "כעת, משעזבנו את האיחוד האירופי, אני נחוש לנצל את ההזדמנות באמצעות פיתוח מדיניות מידע מובילה שתספק דיבידנד ברקזיט ליחידים וארגונים ברחבי בריטניה". עוד ציין כי המשמעות היא עדכון חוקי הפרטיות "כך שיהיו מבוססים על הגיון בריא ולא על box-ticking".

מדובר בסטיה משמעותית ממדיניות האיחוד האירופי בעידן שאחרי פסק דין שרמס 2, והשאלה היא כיצד תשפיע המדיניות החדשה על מעמדה של בריטניה כמדינה תואמת להעברת מידע מהאיחוד האירופי. כזכור, החלטת הנציבות האירופית בדבר תאימות בריטניה התקבלה בחודש יוני השנה ונקבע כי הנציבות תמשיך לעקוב אחר שינויים בדיני הגנת המידע בבריטניה.