טורקיה חוקרת את פייסבוק בעקבות העברת מידע מוואטסאפ

אולי יעניין אותך גם

רשות ההגבלים העסקיים בטורקיה הודיעה כי תפתח בחקירה נגד פייסבוק בחשד להפרת דיני התחרות במדינה, זאת בעקבות ההודעה על שינוי מדיניות הפרטיות של אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית וואטסאפ אשר תאפשר העברת מידע אודות משתמשי וואטסאפ לפייסבוק. 

פייסבוק, שרכשה את וואטסאפ בשנת 2014, איפשרה עד כה למשתמשי וואטסאפ לאסור על העברת המידע שנאסף אודותם לפייסבוק. אולם כעת הודיעה וואטסאפ כי החל מה- 8 בפברואר יהיו המשתמשים חייבים לאשר שינוי במדיניות הפרטיות המאפשר העברת מידע לפייסבוק, בין היתר, לצרכי פרסום ממוקד. משתמשים שלא יאשרו את הסכמתם לשינוי במדיניות הפרטיות לא יוכלו להמשיך להשתמש באפליקציה. 

בעקבות זאת הודיעה רשות ההגבלים העסקיים בטורקיה כי תפתח בחקירה נגד פייסבוק וכי תשהה את תחולת השינוי במדיניות העברת המידע של וואטסאפ במדינה. 

זו אינה הפעם הראשונה שפייסבוק מואשמת בהפרת דיני התחרות בקשר עם יחסיה עם וואטסאפ. בחודש דצמבר האחרון הוגשה תביעת ענק נגד החברה על ידי רשות המסחר הפדרלית בארה"ב ו- 48 מדינות בארה"ב, לפיה פייסבוק הפרה את דיני התחרות, בין היתר בכך שרכשה את מתחרותיה וואטסאפ ואינסטגרם ובאמצעות תניות מגבילות בהסכמי רישיונות ה API של החברה. ה- FTC והמדינות התובעות מבקשים סעדים שיאפשרו פיקוח רב יותר על פייסבוק והשבת התחרות בתחום הרשתות החברתיות, ביניהם פיצול נכסיה של פייסבוק, לרבות פעילות אינסטגרם וואטסאפ בצורה שתחזיר את התחרות. מקור: Bloomberg (מאת: פירט קוזוק וקגן קוק).