משתמשים בווטסאפ? מידע עליכם יעבור לפייסבוק גם אם אינכם רוצים

אולי יעניין אותך גם

מרבית המידע שבידי ווטסאפ על משתמשיה יימסר לפייסבוק ולאינסטגרם החל מה-8 בפברואר 2021 באופן שלא תינתן למשתמשים אפשרות להתנגד לכך - כך מצהירה מדיניות הפרטיות החדשה שווטסאפ פרסמה בימים האחרונים. החל ממועד זה, כל משתמש של אפליקציית ההודעות המיידיות יהיה חייב להסכים למסירת המידע לקבוצת החברות של פייסבוק כתנאי לשימוש באפליקציה. משתמש שלא יסכים - לא יוכל להפעיל את ווטסאפ.

כזכור, ווטסאפ נרכשה על-ידי פייסבוק בשנת 2014. הרכישה עוררה אז מחאות של ארגוני פרטיות בשל החשש משיתוף מידע אישי על משתמשים בין החברות, אולם אז טרחו החברות להכחיש שזו כוונתן. כעבור שנתיים, כבר הפכו החברות את מדיניותן והצהירו בגלוי על הכוונה לשתף ביניהן מידע אישי על משתמשים. המהלך עורר סערה והוביל לחקירות, צווי מניעה מינהליים במדינות כמו צרפת וגרמניה, תביעות יצוגיות וקנסות. בעקבות זאת, אפשרה ווטסאפ למשתמשים להורות שלא להעביר מידע עליהם לפייסבוק. בקרוב, כאמור, תיעלם האפשרות להתנגד להעברת המידע. מקור: הארץ (מאת: יאיר בריל).

המידע האישי שעובר בין החברות כולל, בין היתר, את פרטי ההרשמה לווטסאפ (מספר הטלפון) ומידע על האינטראקציות של המשתמש באמצעות ווטסאפ. לפי הצהרות ווטסאפ, תוכן ההודעות שנשלחות בין משתמשים לא צפוי להמסר משום שהוא מוצפן ולדברי ווטסאפ גם לא נגיש לחברה עצמה. פייסבוק צפויה להשתמש במידע למגוון מטרות, בהן שיפור השירות שלה והגשת תוכן המותאם למאפייני המשתמש (law.co.il מזכיר שביטויים אלה משמעותם לרוב פרסום ממוקד).

בעקבות השינויים במדיניות וואטספ, משתמשים רבים החלו להוריד את אפליקציית סיגנל המתחרה, מה שגם לפי הדיווחים של סיגנל בחשבון הטוויטר שלה, לעומס במשלוח קוד האימות למשתמשים המבקשים להירשם.