ניו-יורק אוסרת טכנולוגיות לזיהוי פנים בבתי-ספר

אולי יעניין אותך גם

אסור להשתמש בטכנולוגיות לזיהוי פנים בשטח בתי הספר בניו-יורק או לרכוש טכנולוגיה כזו. כך מורה חקיקה שאושרה בשבוע שעבר על-ידי מושל המדינה, אנדרו קומו. תחילתה בהחלטת בית המחוקקים בניו-יורק מאוגוסט לאסור טכנולוגיות זיהוי פנים במערכת החינוך.

החוק מורה לנציב החינוך בניו-יורק לערוך מחקר בנושא ולהכין מסמך הממליץ מהן הנסיבות שבהן ניתן להפעיל מערכות אלה בשטח בית הספר ומהן ההגבלות שיוטלו עליהן. החוק חל גם על בתי ספר פרטיים ותוקפו יפוג בחודש יולי 2022 או עד אשר נציב החינוך יאשר רכישה ושימוש בטכנולוגיות לזיהוי פנים, המאוחר מבין אלה.

הצו מגדיר מערכת לזיהוי פנים ככזו המסייעת בזיהוי ייחודי או באימות זהותו של אדם, באמצעות שימוש בכלים אוטומטיים או חצי אוטומטיים להשוואה וניתוח של דפוסי פנים. טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי על-פי הצו הן טכנולוגיה המסייעת בזיהוי ייחודי או באימות זהותו של אדם, באמצעות שימוש בכלים אוטומטיים או חצי אוטומטיים להשוואה וניתוח של מידע ביומטרי של אדם. 

"טכנולוגיה לזיהוי פנים מספקת יתרונות עבור תושבי ניו יורק, אבל גם מביאה עימה איומים רבים לפרטיות התושבים אשר עלינו לבחון, במיוחד כאשר הטכנולוגיות מוצבות בשטח בית ספר", אמר מושל ניו-יורק קומו. "החקיקה דורשת מקובעי מדיניות בתחום החינוך 'לקחת צעד אחורה', להתייעץ עם מומחים ולעמוד על סוגיות בפרטיות לפני שקובעים האם ובאיזה אופן ניתן להציב טכנולוגיות לזיהוי פנים בבתי הספר".

ההחלטה התקבלה על רקע התביעה שהגישה האגודה לזכויות האזרח בניו יורק נגד האישור להתקין מערכות לזיהוי פנים בבית ספר במחוז לוקפורט. ניו יורק איננה הראשונה שנוקטת עמדה בנושא: גם בבוסטון, במספר ערים בקליפורניה, אורגון ובמרילנד חוקקו איסורים דומים. מקור: Hunton Privacy & Security Law Blog.