הנה זה בא: חידוש מעקבי השב"כ בפתח

אולי יעניין אותך גם

לנוכח העליה בתחלואה מקורונה, מצד אחד, והנרפות שמפגין משרד הבריאות בפיתוח חלופה אזרחית למעקבי השב"כ, מצד אחד, ברור היה שאוטוטו תעלה על הפרק הדרישה לחזור להפעיל את השב"כ בהתחקות אחר תנועת חולי קורונה מאובחנים והאנשים שעימם נפגשו, במטרה להכניס את הנפגשים לבידוד. הנה הסימנים -

  • משרד הבריאות שיחרר הערב בערוץ הטלגרם שלו הודעת דובר רשמית האומרת כך: "*שר הבריאות אדלשטיין בהערכת מצב עם בכירי משרדו, נוכח העליה בתחלואה: "חוק האיכון חשוב מאוד.* עדיף שהמידע יהיה בידי השב"כ מאשר בחברה פרטית שהשד יודע מה האינטרסים שלה. אנחנו בימים קריטיים וקטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה, בין היתר באמצעות חוק האיכון, חשובה מאוד כדי לשטח את העקומה תוך השארת המשק פתוח". law.co.il מעיר ביבושת שאדלשטיין בעליל לא תודרך לגבי האפשרות לניטור-קירבה אנונימי ובלתי מזוהה שבו המידע נשמר במכשיר המקומי של המשתמש ואין דרך לשחזר את זהות האנשים שעימם נפגש, אבל אפשר להתריע בפניהם שניקרו בדרכו של חולה מאומת.
  • סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמש בטוויטר "הכלי הממוכן היחידי הזמין מיידית לפעולה לקטיעת שרשראות הדבקה הוא בידי השבכ. יש לפעול מיידית לחקיקה מואצת בכנסת ולאפשר את השימוש בכלי על מנת לחסוך חיי אדם ומחיר כלכלי מישראל". משרד הבריאות חוזר אפוא אל התמה המוכרת מימי קורונה גל 1 - "רק השב"כ יכול!".
  • ראש הממשלה נתניהו מעונין בחידוש המעקבים, לפי ידיעה של נעה לנדאו בהארץ. בנוסף, הדלפה חסרת תקדים של הקלטה מישיבת הממשלה שבה שיכנע ראש השב"כ את השרים לחדול מהשימוש בשב"כ לסייע למשרד הבריאות (עמית סגל בחדשות ערוץ 12), מצטטת את ראש הממשלה כמי שזועם על ההחלטה - "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה ואנחנו מסרבים להאמין", אמר נתניהו ודפק על השולחן. "ואומרים לא יקרה כלום. האחריות שלנו היא לעצור את המגיפה הזאת. המגיפה הזאת חוזרת! חוזרת! עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות בגלל הדבר הזה, שמהר מאוד יגיע אלינו".
  • יו"ר ועדת החו"ב, צבי האוזר,הודיע הערב בטוויטר ש"ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים עוד השבוע דיון חירום לבחינת החלופות לאיכון טלפונים בידי השבכ. אם לא תוצג חלופה אזרחית זמינה עד סוף החודש כפי שהתחייב משרד הבריאות בפני הועדה אפעל לחוקק חוק המסדיר את השימוש באיכוני השבכ חרף הבעייתיות בעניין". law.co.il מעריך בזהירות שיש סיכוי טוב יותר שליקוי החמה החלקי הבוקר יחזור על עצמו מחר מאשר שמשרד הבריאות יציג עד סוף החודש חלופה אזרחית (ראו מטה). 

נו, אז לא צריך להיות מדען טילים כדי לחבר את הנקודות.

מה לעומת זאת קורה עם "המגן 2.0"? כזכור, משרד הבריאות הבטיח לוועדת המשנה לשירותים חשאיים בכנסת שב- 7 ביוני תשוחר גירסת הרצה של אפליקציית הניטור שומרת-הפרטיות, התומכת גם בניטור קירבה מבוסס בלוטות' ולא רק בניטור מקום מבוסס GPS ו-WiFi. אם שוחררה גרסה כזו, law.co.il לא מכיר מישהו שהיא רצה אצלו. עכשיו המשרד אומר לאתר שקוף שזה יקרה "בשבועות הקרובים".