אוסטרליה: אפליקציית קורונה מעוררת חשש לפגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

אוסטרליה השיקה אפליקציית ניטור-קירבה (Contact tracing) במסגרת המאבק בקורונה. האפליקציה מבוססת על בולטות' (Bluetooth Law Energy - BLE) והיא מחליפה אותות עם מכשירי טלפון סמוכים שבהם היא מותקנת כדי לנטר קירבה לחולי קורונה. האפליקציה, COVIDSafe, פועלת באופן דומה לזו הסינגפורית וליישומים רבים נוספים המפותחים בעולם כחלק מהניסיון למנוע את התפשטות המגפה.

ממשלת אוסטרליה הבטיחה לאזרחיה, כי הפגיעה בפרטיותם מצומצמת ככל הניתן וכי רק נתונים חיוניים לעניין המעקב והשליטה על הנגיף (שם, טלפון ומיקוד להבדיל מנתוני מיקום) ייאספו מהמשתמשים. עוד הבטיחה ממשלת אוסטרליה, כי הנתונים ישותפו אך ורק עם גופי הבריאות הרשמיים במדינה. עם זאת, בקרב אוסטרלים התעורר חשש בשל האפשרות שהמידע שהאפליקציה אוספת לא יישמר באופן מקומי, במכשיר הטלפון שבו היא מותקנת, אלא על גבי שרתים חיצוניים. בפרט הם מודאגים מהאפשרות שישמר מידע רב יותר מכפי שהאפליקציה מדווחת וכי הוא יהיה חשוף לניצול לרעה.

הממשלה הצהירה אמנם, כי תמחוק באופן יזום את כל המידע שייאגר בגמר המלחמה בנגיף, אבל המועד הזה אינו נראה לעת עתה לעין. ועוד, הצעת החוק העתידית שתסדיר את דיני הפרטיות ואבטחת המידע באשר למאגרים אלו, אמורה להתפרסם רק בחודש מאי. על כל פנים, דאגות לפרטיות כבודן במקומן מונח - יותר ממיליון אוסטרלים הורידו את האפליקציה בתוך שעות מהשקתה, מדווח ה-BBC.

בניגוד לאוסטרליה, גרמניה זנחה את הכוונה לרכז את המידע במאגר חיצוני והחליטה לשמור את הנתונים באופן וולונטרי ובכפוף להסכמת המשתמשים אך ורק על מכשיריהם הניידים. שיטה דומה זו דומה יותר לזו שמקדמות אפל וגוגל. מקור: מגזין אנגאדג'ט (מאת ג'ון פינגס).