גרמניה מפתחת אפליקצייה אנונימית לניטור קורונה

אולי יעניין אותך גם

גרמניה מקווה להשיק בשבועות הקרובים אפליקצייה תואמת GDPR שתעזור להתחקות אחר התפשטות מחלת הקורונה. האפליקציה תהיה דומה לזו של סינגפור, ותאפשר לאגור נתונים על קרבה ומשך הקשר בין אנשים באופן אנונימי וללא שימוש בנתוני מיקום. הנתונים יישמרו למשך שבועיים מבלי לעזוב את מכשיר המשתמש.

ההחלטה התקבלה לאחר דין ודברים ממושך שהוביל שר הבריאות הגרמני, ג'ן ספאן, ובסופו גובשה הסכמה פוליטית רחבה שלפיה אימוץ גישתה של סינגפור יכול להביא תועלת במאבק בנגיף מבלי לפגוע בפרטיות האזרחים הגרמנים.

האפליקציה הגרמנית, בדומה לאפליקציה הסינגפורית TraceTogether app, עתידה לאפשר את הקלטת ההיסטוריה של התקשרות בלוטות' (Bluetooth) בין מכשירים. אם בעל טלפון סלולרי יימצא כנושא את הנגיף – האפליקציה תאפשר הורדת הנתונים והעברתם לצוותי המעקב, וגם הודעה לאנשי הקשר הרלוונטיים איתם נשא הנגיף בא במגע.

ה- HHI (Heinrich Hertz Institute), אחד ממכוני מחקר התקשורת הגדולים בגרמניה מפתח את האפלקיציה ביחד עם גורמים אחרים ברחבי אירופה. נציגו הודיע כי הפיתוח  נעשה בהתאמה מלאה להוראות חוק הגנת המידע הגרמני, והשימוש בה הוא וולונטרי לחלוטין. מקור: Reuters (מאת דגלס בסווין).