שיתוף פעולה יוצא דופן בין גוגל לאפל למאבק בקורונה

אולי יעניין אותך גם

ענקיות הטכנולוגיה אפל וגוגל הכריזו בסוף השבוע על שיתוף פעולה מיוחד במינו לפיתוח תשתיות טכנולוגיות למערכות ההפעלה שלהן לסמארטפונים שיסייעו לאתר נקודות השקה פיזיות בין חולי קורונה לבין אנשים אחרים עמם הם היו במגע. על-פי הודעה שפרסמה אפל, פיתוח הטכנולוגיות ישלב עקרונות פרטיות ואבטחת מידע.

השלב הראשון של שיתוף הפעולה יתמקד בפיתוח ממשק מתכנתים תואם (API) בין מערכות ההפעלה השונות לסמארטפונים (אנדרואיד ו-iOS). הממשק נועד לאפשר ליישומונים של רשויות בריאות ממכלתיות לפעול באופן חוצה-פלטפורמות. השלב השני של הפרויקט יעסוק בפיתוח כלי מובנה בשתי מערכות ההפעלה שינצל את רכיב ה-Bluetooth כדי לנטר ולאתר קרבה בין חולים לבין אלה שהם באו במגע עמם. הכלי יופעל רק אצל משתמשים שיבחרו באופן יזום להשתמש בו ויושתת על הסכמה, שקיפות והגנות פרטיות נוספות.

שתי החברות כבר החלו לפרסם בפומבי מידע מפורט על הנדסת הטכנולוגיה המשותפת, על מנת לקדם שקיפות ולאפשר ניתוח והבנה שלה. איגוד החירויות האזרחיות בארה"ב פרסם תגובה המשבחת את שתי החברות על מאמציהן בפיתוח טכנולוגיה המעוצבת להגנת הפרטיות אך הדגיש שהוא ממשיך במעקב כדי לוודא שהשימוש בטכנולוגיה החדשה יהיה וולונטרי, שאיסוף המידע בה יהיה מבוזר וכי השימוש במידע יהיה רק לצורך בריאות הציבור ולתקופת המגיפה בלבד.