קיימברידג' אנליטיקה ממשיכה לסבך את פייסבוק. עכשיו באוסטרליה

אולי יעניין אותך גם

נציב המידע האוסטרלי (OAIC), הגיש תביעה לבית המשפט הפדרלי נגד פייסבוק ובה הוא מאשים את ענקית המדיה החברתית בשיתוף פרטים אישיים של יותר מ- 300,000 אוסטרלים, בלא הסכמתם, עם חברת הייעוץ הפוליטית קיימברידג' אנליטיקה.

השיתוף התרחש בין החודשים מרץ 2014 למאי 2015. נתוני המשתמשים נמסרו לקיימברידג' אנליטיקה שעבדה עבור קמפיינים פוליטיים בארה"ב, כולל הקמפיין לנשיאות של  דונלד טראמפ. התביעה טוענת כי הנתונים האישיים של 311,127 משתמשי פייסבוק אוסטרלים שנחשפו לאפליקציה של GSR: "This is Your Digital Life", שימשו למטרה אחרת מזו שעבורה נאספו - בניית פרופיל פוליטי, והועברו לצדדים שלישיים אחרים - ובכך הופרה זכות המשתמשים לפרטיות.

כל הפרה של חוק הפרטיות באוסטרליה יכולה להשית על המפר עונש מרבי של 1.7 מיליון דולר. אם בית המשפט יחליט להעניק פיצוי בגובה הנזק המקסימלי לכל ניזוק, הקנס עשוי להסתכם בסך של 529 מיליארד דולר.

התביעה האוסטרלית היא האחרונה בשרשרת הסתבכויות של פייסבוק בעקבות פרשת קיימברידג אנליטיקה, ששיאה בקנס מוסכם בסך של חמישה מיליארד דולר ארה"ב שהטילה עליה נציבות הסחר הפדראלית בארצות הברית (ה-FTC). נגד פייסבוק ננקטו הליכים במדינות רבות ברחבי תבל בעקבות שיתוף המידע, ובכלל זה בקנדה, בריטניה, ברזיל ואיטליה

בתגובה לבתיעה האוסטרלית, דוברת פייסבוק הצהירה, כי החברה עמדה בקשר פעיל עם רגולטורים לפרטיות בשנתיים האחרונות. לדבריה, במסגרת זו בוצעו שינויים גדולים בפלטפורמות פייסבוק תוך התייעצות עם הרגולטורים הבינלאומיים, כדי להגביל את המידע העומד לרשות מפתחי האפליקציות, ליישם פרוטוקולים חדשים לשליטה במידע ולבנות בקרות מובילות בתעשייה (מובילות בתעשיה? ככה זה עם דוברים, מעיר law.co.il ביבושת) במטרה לעזור לאנשים להגן ולנהל את הנתונים שלהם. מקור: רויטרס (מאת ביירון קיי).