איטליה: פייסבוק נקנסה במיליון אירו בשל פרשת קיימברידג' אנליטיקה

אולי יעניין אותך גם

רשות הגנת המידע באיטליה (Garante for la proteiione dei dati personali) הטילה קנס של 1 מיליון אירו על פייסבוק בשל הפרות הגנת מידע שבוצעו במסגרת פרשת "קיימברידג' אנליטיקה". הפרשה עסקה במידע אישי על 87 מליון משתמשי פייסבוק שבו נעשה שימוש בנסיון להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016.

הרגולטור באיטליה מצא כי 57 משתמשים איטלקים הורידו את היישום "Thisisyourdigitallife" דרך ממשק ההתחברות של פייסבוק. הממשק אפשר לאפליקציה לגשת למידע על 214,077 חברים בפייסבוק של אותם משתמשים איטלקיים למרות שאותם חברים לא הורידו את היישום, לא ידעו על כך ולא נתנו הסכמתם לשיתוף המידע שלהם.

הרגולטור קבע כי פייסבוק הפרה את הוראות הגנת המידע לפי החוק שקדם ל- GDPR. ההפרות נוגעות לאי עמידה בדרישות השקיפות וקבלת הסכמה ונעשו לגבי מאגר בעל היקף מידע נרחב ורגיש. בחישוב גובה הקנס - מיליון אירו - נלקח בחשבון גם מצבה הפיננסי של פייסבוק ומספר המשתמשים החברים בשירות באיטליה וברחבי העולם. מקור: רשות הגנת המידע האיטלקית.

law.co.il מזכיר כי גם אנגליה קנסה את פייסבוק בפרשה וגם רשות הגנת הפרטיות בישראל הודיעה בעבר כי תחקור את ההיבטים הישראלים של הפרשה.