ארה"ב: פייסבוק תשלם מעל חצי מיליארד דולר בפשרה על פגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק תשלם 550 מיליון דולר בהסדר פשרה לסילוק תובענה ייצוגית שהוגשה נגדה בקליפורניה בה נטען כי השימוש של פייסבוק בטכנולוגית זיהוי הפנים מפר את חוק מדינת אילינוי לפיו איסוף מידע ביומטרי ייעשה רק בידיעת האדם שעליו נאסף המידע ולאחר קבלת הסכמתו מדעת לפני איסוף המידע. הפשרה מגיעה כשנה לאחר ההחלטה התקדימית של בית המשפט העליון במדינת אילינוי לפיה איסוף מידע ביומטרי שלא כדין מזכה בפיצויים ללא הוכחת נזק.

התביעה היצוגית טענה כי השימוש של פייסבוק בזיהוי פנים ביומטרי כדי להציע תיוג (זיהוי) למשתמשים שמופיעים בתמונות שעולות לפייסבוק - מפר את הוראות החוק של אילינוי. התיוג המוצע מבוסס על מאגר שפייסבוק מחזיקה של תבניות הפנים של משתמשיה. תבנית הפנים של משתמש מצורפת למאגר כאשר הוא מתויג בתמונה מסוימת ובוחר שלא לבטל (opt-out) את יכולות התיוג של פייסבוק לגביו.

לפני מספר חודשים אישר בית המשפט לערעורים בקליפורניה לקדם את התביעה הייצוגית נגד נוהגי איסוף המידע הביומטרי של פייסבוק, תוך שהוא דוחה ערעור שהגישה הרשת החברתית נגד החלטת הערכאה הנמוכה יותר. החלטת בית המשפט לערעורים פסקה כי "זיהוי תבנית פנים של אדם ללא הסכמתו באמצעות טכנולוגית זיהוי פנים חודר לענייניו הפרטיים". מקור: פורצ'ן (מאת דניאל סטולר ובלומברג).