פשרה של ה-FTC עם קיימברידג' אנליטיקה על הונאה ושימוש פסול במידע אישי

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) הגישה תביעה נגד חברת קיימברידג' אנליטיקה ושניים מבכיריה בטענה כי הונו את משתמשי פייסבוק לקבלת מידע אישי אודותם וניתוח מידע זה להפקת ניתוחים סטטיסטיים בשנת 2014, במה שנודע בשנים האחרונות כפרשת קיימברידג' אנליטיקה. בה בעת, הנציבות הגיעה להסדר פשרה לסילוק התביעה הזו, במסגרתו נאסר על החברה לפרסם הצהרות כוזבות לגבי השימוש במידע האישי שהיא אוספת והיא תחויב למחוק הן את כל המידע האישי שאספה כך והן את כל התוצרים הנובעים ממנו.

לטענת ה- FTC, קיימברידג' אנליטיקה השתמשה באפליקציית GSRApp בפייסבוק על מנת לקבל מידע אישי אודות כ- 270,000 משתמשי האפליקציה וכ- 65 מיליון חבריהם ברשת החברתית. האיסוף בוצע תוך התחייבות של החברה כי המידע ישמש למטרות ניתוחים דמוגרפיים בלבד וכי לא יעשה שימוש במידע האישי של המשתמשים. בפועל, החברה השתמשה במידע זה על מנת לערוך ניתוחים של אישיות המשתמשים וחבריהם ברשת החברתית ולהצליב נתונים אלה ליצירת פרופיל משתמשים למטרות פרסום ממוקד. בנוסף, החברה מואשמת כי לא גילתה במועד כי פקעה חברותה בתוכנית ה- Privacy Shield המאפשרת העברת מידע אישי בין האיחוד האירופי לארה"ב. 

כזכור, ה-FTC הטיל על פייסבוק לאחרונה ממש קנס חסר תקדים של 5 מיליארד דולר בגין הפרה של פרטיות משתמשים בפרשה הזו. מקור: הודעה לעיתונות של ה-FTC.

law.co.il מעיר כי בחלוף יותר משנה וחצי מאז נודע על הפרשה ברבים, נזכרו ב-FTC לנקוט צעדי אכיפה נגד קיימברידג' אנלטיקה עצמה.