זיר"ה סגרה את אתר הכתוביות טורק

אולי יעניין אותך גם

זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) - חברה המאגדת שורה של גופים המפיקים ומפיצים תכני וידאו ועוסקת באכיפת זכויות קניין רוחני - הצליחה, לאחר חקירה ממושכת, לסגור את אתר הכתוביות Torec. מדובר באתר הכתוביות בעברית הגדול בישראל, שהפיץ תרגומים בעברית לסדרות וסרטים רבים. האתר נסגר במסגרת פשרה בין זיר"ה למפעיליו, בעקבות הגשת תביעה בעניין. במסגרת ההסדר שילמו מפעילי האתר קנס כספי לזיר"ה וכן הסכימו למתן צו מניעה קבוע ביחס לארבעת שמות המתחם החלופיים ששימשו את האתר. זיר"ה מסרה כי תמשיך את המאבק בפיראטיות וכי אתרי התרגומים המפרים הם גורם מרכזי בתעשיית ההפרות בישראל. מקור: הארץ (מאת רפאלה גויכמן).

לפני מספר שבועות הצליחה זיר"ה, במסגרת הסדר פשרה (לאחר הגשת תביעה בעניין לבית המשפט המחוזי בת"א) להביא לסגירתם של 3 אתרים המאפשרים הורדה של תוספים שונים עבור שירות שיתוף התוכן Kodi. במסגרת פשרה זו שילם כל בעל אתר לזיר"ה קנס של כמה עשרות אלפי שקלים. 

לפני מספר חודשים, ביהמ"ש המחוזי בת"א הורה, לבקשת זיר"ה, על חסימת אתר "סדרות", שמציע סדרות וסרטים המלווים בכתוביות בעברית לצפייה ישירה והורדה פיראטיים. מאידך, אותו בית משפט דחה את תביעת זיר"ה, שדרשה לחסום אתרים המאפשרים להוריד את תוכנת "POPCORN time", בין השאר כיוון שזהות מפעיל האתרים נותרה עלומה וכיוון שלא ניתן לקבוע האם בפעולותיו הפר את זכויות היוצרים של התובעות מבלי שנשמעה עמדתו.