הבית הלבן מעוניין לבטל את הכללים על ניטרליות רשת

הנשיא טראמפ מתחייב לבטל את התקנות על ניטרליות רשת שהתקינה נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (ה-FCC) בתקופת ממשל אובמה - כך הודיע דובר הבית הלבן במסיבת עיתונאים מוקדם יותר השבוע. הכללים, שדומים להם הונהגו גם בארץ, נועדו לחייב ספקיות גישה לרשת לנהוג באופן שווה בכל תעבורת הרשת, ללא הגבלות, הכבדות, או התערבות בשימושים ולאסור על פעולות כגון הגבלת רוחב-הפס ליישומים ואתרים שכרוכים בתעבורת נתונים נרחבת כדוגמת נטפליקס.

דובר הבית הלבן הסביר כי המהלך יהיה חלק מהמאבק של הנשיא טארמפ בביורוקרטיה ששוררת בוושינגטון ושפוגעת לדבריו "בחדשנות אמריקנית, ביצירת מקומות עבודה ובצמיחה כלכלית".

מי שכיום עומד בראש נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב התמנה לאחרונה לתפקיד על-ידי הנשיא טארמפ וכבר הביע את רצונו לצמצם או לבטל כליל את הכללים על ניטרליות רשת. כאשר הכללים היו בשעתו בשלבי גיבוש, הנציבות קיבלה גל עצום של הודעות מרחבי הקשת הציבורית התומכות במהלך, מה שעשוי להעיד על המאבק הציבורי הצפוי נגד ביטול הכללים. ואכן, הדיבורים על ביטול הכללים כבר התניעו מאבק ציבורי לשימורם. אחרים טוענים מנגד כי הכללים מיטיבים עם חברות התוכן הגדולות באינטרנט כדוגמת נטפליקס, אמזון, פייסבוק וגוגל, על חשבון אחרים. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת סטיב לוהר).